• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

schiftingsvraagfunctie bij puntenberekening quiz

Status
Niet open voor verdere reacties.

hobielasseel

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2011
dag allemaal

ik doe de verwerking van de punten van een quiz met excel.
nu heb ik al een hele boel macro's opgenomen die met 1 klik op de knop automatisch de ploegen in de juiste volgorde zet volgens puntensaldo.

nu ben ik op zoek naar een functie die in geval van ex eaquo automatisch beslist welke ploeg het eerst is dit aan de hand van een schiftingsvraag.
voor de schiftingsvraag heb ik al een werkblad gemaakt dat berekent wie het dichts bij het juiste antwoord zit.

maar ik vraag mij af hoe ik dit nu zou kunnen koppelen zodat in geval van ex eaquo automatisch wordt beslist wie eerst is.

Alvast Bedankt
Hobie

een xls voorbeeld bestandje is wel erg handig

klik hier om het bestand te downloaden van google drive

ik heb geprobeerd het bestand te uploaden via deze site met een bijlage maar het bestand is te groot daarom dus maar via google drive

Mijn excuses voor het vergeten uploaden van het file trouwens ik was eventjes te rap

De sortering kan ook via formules
Omwille van de grootte van het bestand alleen even tussenstand na vraag 1 gedaan (inclusief de schiftingsvraag)

Bijlagen

na wat opzoekwerk versta ik alle functies die je hebt toegevoegd.
Zonder jou was ik nooit zover geraakt wees daar maar zeker van

Bedankt
Hobie

Hobie,
Als het antwoord van Willem voldoende is wil je dan de vraag als opgelost markeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan