Schijf 0 en schijf 1 verwisseld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maagd1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 feb 2009
Na het crashen van de bootdisk en het plaatsen van een nieuwe harde schijf (Samsung SATA 1 TB) is de oorspronkelijk "schijf 1" nu "schijf 0". Dat betekent dat de boot disk nu schijf nr 1 is.

Alles werkt prima behalve dan dat de computer niet meer automatisch naar de slaapstand gaat. Ik weet niet zeker of dit met de nieuwe schijf te maken heeft maar het lijkt er wel op.

Mijn vraag is:
- wat zijn de consequenties van het feit dat het OS (windows 7) op schijf 1 staat; zou het in niet meer in de slaapstand gaan van de computer daar mee te maken kunnen hebben?
- Als het beter is om de bootdisk schijf 0 te laten zijn: hoe krijg ik dat voor elkaar zonder alles weer opnieuw te moeten installeren?

Heb je windows opnieuw geinstalleerd op de nieuwe bootdisk?, staan de slaapstand instellingen goed ingesteld?:

Configuratiescherm\Energiebeheer --> Wijzigen wanneer de computer in slaapstand gaat.

Je kan ook even bij Geavanceerde energie-instellingen kijken:

Wanneer de vaste schijf word uitgeschakeld.

Schijf o en schijf 1

Dank voor de reactie.

Ik heb alle mogelijke aanpassingen bij energiebeheer in Windows 7 al uitgeprobeerd. Verder ook zo ongeveer alle suggesties uitgeprobeerd die op internet worden gedaan om problemen met het in de slaapstand gaan op te lossen.

Daarom denk ik dat het wellicht iets te maken heeft met het feit dat bij het opnieuw installeren van de nieuwe systeemschijf, deze als schijf 1 is aangemerkt en niet als schijf 0. Immers daarna ging de pc niet meer automatisch in de slaapstand.
Blijft daarom de vraag, hoe zorg ik er voor dat de systeemschijf die nu schijf 1 is, weer wordt aangeduid als schijf 0.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan