Schijf aan het overlijden(?), hoe foto's redden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mikekiwi

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2004
Vanmorgen kreeg mijn pc enorm veel problemen met opstarten. Uiteindelijk, na ca. 10 pogingen resultaat. Gelijk de melding " geen schijf in het station" , heel vreemd, want alle harddisks zitten er nog in en ook herkenbaar in de Explorer (schijfbeheer zegt ook bij elke partitie "in orde" ).
Wel erg traag bij vlagen...nu geeft hij bij bepaalde mappen aan dat de schijf niet is geformatteerd, terwijl onderliggende mappen probleemloos worden geopend.
Ik heb 2 harddisks in mijn systeem zitten, op de schijf die de "formateer"-melding geeft, staan ook mijn foto's. Uiteraard meteen een backupactie gestart van mijn foto's naar een andere schijf (die al als backup fungeerde), krijg ik bij het kopieren de melding dat bij het kopieren een cyclische redundantiefout heeft voorgedaan.Aaarghhh....

Het rare is dat ook als ik programma's opstart die fysiek op de andere schijf staan, die enorm traag zijn (en dan echt heeeeel traag).

Zou het wellicht dan iets te maken hebben met idecontrollers en niet met mijn schijf?

Ik heb hier wel een stapeltje dvd's liggen voor backupdoeleinden, maar ben bang dat ik tijdens het branden dezelfde foutmelding ga krijgen.....

Me not happy dus; graag hoor ik wat tips hoe ik het beste mijn meest recente foto's (waaronder die van onze pas geboren kleine meid!) veilig kan stellen...

Thanks alvast...

Als je de foto's kunt zippen kun je ze misschien uploaden naar uploadservice, als je pc weer in orde is dan download je ze weer.

Als dat een optie is heb ik wel een paar linkjes voor je om te uploaden.

thanks sofar, ik heb de belangrijkste schijf inmiddels in een andere pc gehangen en daar doet ie normaal. Heb de belangrijkste foto's inmiddels kunnen backuppen en scandisk laten lopen, no problems detected.
Denk dus dat het aan het mobi of een controller ligt...kanik dit nog op een andere manier checken?
Het viel me ook op dat toen ik de schijf uit de pc haalde, hij giga heet was (bijna niet vast te houden), terwijl hij nu in de andere pc lekker koel blijft...

Kan het gevolg zijn van je voeding,dat die net niet meer voldoen de levert.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan