Schijf beschadigd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pino1990

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2006
Ik had een tijdje geleden de originele Windows Vista RC2 op mn pc gezet, op een aparte harddisk. Ik deelde m zo in: 30gb voor windows, 50gb voor data.
Toen ik eventjes overschakelde naar WinXP en ik iets op die partitie van 50gb zette ging alles nog goed. Met het opnieuw opstarten lette ik eventjes niet op en startte ie op in Vista. Daar kreeg ik een melding als: Partitie onleesbaar. Start opnieuw op.

Dus ik weer opnieuw opgestart in Vista, was die hele partitie weg.. Nu draai ik inmiddels weer op XP omdat de originele versie binnenkort uitkomt en daar staat hij nog wel, maar hij is niet toegankelijk.
Via windows lukt het formateren niet, via Opdrachtprompt blijkt het een RAW systeem te zijn en komt het wel op de 100%, maar kan hij de opstartsectoren niet beschrijven.
Ik gebruik dan de volgende opdracht: format H: /FS:NTFS

Wie kan mij zeggen of dit deel van de harde schijf defect is of hoe ik hem kan reparen, het gaat wel om 50 gb!!:confused:

EDIT: Als ik de opdracht: convert H: /FS:NTFS uitvoer, komt de foutmelding: CONVERT is niet beschikbaar voor RAW-stations..

Laatst bewerkt:
Oplossen via Windows XP:

configuratiescherm- systeembeheer - computerbeheer - schijfbeheer

onleesbare partitie verwijderen en daarna opnieuw aanmaken.

Opnieuw opstarten en station activeren (stationsletter toewijzen) in Schijfbeheer en formatteren (verkenner).
Nadeel van deze procedure is dat alle gegevens op partitie verloren gaan.

Partition Magic of dergelijke programma's kunnen meerdere reparaties / herstel opdrachten uitvoeren.

Groeten,

René

Laatst bewerkt:
Oplossen via Windows XP:

configuratiescherm- systeembeheer - computerbeheer - schijfbeheer

onleesbare partitie verwijderen en daarna opnieuw aanmaken.

Opnieuw opstarten en station activeren (stationsletter toewijzen) in Schijfbeheer en formatteren (verkenner).
Nadeel van deze procedure is dat alle gegevens op partitie verloren gaan.

Partition Magic of dergelijke programma's kunnen meerdere reparaties / herstel opdrachten uitvoeren.

Groeten,

René

Gaat dat lukken onder windows!
Er is/zijn LINUX programmas die krachtig zijn voor het recoveren van je RAW HD.
Kijk eens hier http://trinityhome.org/phpbb2/index.php

Graag je reactie te horen.
ANO

Het is gelukt, in ieder geval bedankt voor de tip, eclectic!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan