Schijf C formatteren zonder problemen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jberrevoets

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 aug 2010
hallo,

Ik wilde onlangs m'n pc even opschonen, heb ik allemaal keurig netjes gedaan, maar toen merkte ik dat er op de C schijf ( waar alleen windows staat ) een windows.old stond. Dat blijkt dus m'n oudere C schijf te zijn, en ik krijg het niet kwijt. Is het veilig om naar Computer > windows C te gaan en gewoon op formatteren te klikken, opnieuw op te starten en dan tot slot windows daar erop zetten? Voel me er niet heel veilig bij. Heb 3 partities C - Windows, D - Programma's, E - Bestanden ( muziek/documenten/video's).

Laatst bewerkt:
Je zou zonder problemen de Windows.old map kunnen verwijderen.

Krijg je een foutmelding als je dit probeert maar het niet lukt?

Nou ik heb dat dus geprobeerd, maar toen ik dat had gedaan ( ong 200 GB aan bestanden ), stond er alsnog dat de schijf voor 70% vol was, en het al die bestanden in die map zijn nu verspreid. Geen idee hoe dat is gebeurd, ik ben best handig met computers maar ik snap hier niks van. ( heb geen virus whatsoever :P )

Thanks Bertus, maar dat heb ik ook allemaal gedaan, maar er komt automatisch een windows.old bestand op m'n C schijf die ik niet echt weg krijg... Mijn vraag is of het veilig is gewoon op formatteren te klikken bij het overzicht van de schijven zeg maar.

Laatst bewerkt:
Als jij gewoon een schone installatie wilt installeren, kan je gewoon op formatteren drukken IN de installatie van Windows. (Dus DVD erin -> Herstarten -> Tijdens het partitioneren aangeven dat je de C:\ schijf wilt formatteren). Waardoor je een compleet nieuwe installatie installeerd.

Al geprobeerd de windows.old map te verwijderen in veilige modus?

Ik heb de veilige modus al geprobeerd, heb nu weer windows 7 erop gezet, maar kreeg geen optie om heel C te formatteren. Als ik formatteren selecteer door gewoon met de rechter muisknop te selecteren, kan ik W7 er dan gewoon daarna opzetten zodat het alsnog helemaal schoon is? graag alleen Ja of Nee :P

Nee.. Als je dat doet zal het vanuit de installatie geformatteerd moeten worden. De huidige, en tevens actieve partitie kan niet geformatteerd worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan