Schijf controleren op fouten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

patje8

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2005
Ik heb opstart problemen gehad met mijn harde schijf en vermits ik geen backup gegevens had heb ik een 2de win XP geïnstalleerd in c:\windows1, deze werkt perfect.

Hoe kan ik er nu voor zorgen ik de originele win xp c:\windows wel werkt? Lukt dit via schijf controleren??

Of kan ik eventueel mijn programma's laten werken onder deze nieuwe win xp?

of nu alles back-uppen en dan formatteren. schijf controle etc en dan alles goed installeren. Dat zou ik doen, maar goed dat is mijn win98 trauma.

Of proberen om die eerste install met een herstel te repareren, indien dat wil, doorgaan met de XP cd tot installeren, en daar kijken of beide installaties worden weergegeven.

Is dit niet het geval, dan uit een restore point, snapshot, vanuit die tweede install, de system en software regbestanden in de windows\system32\config map zetten, en opnieuw proberen.

Hier sttat een beetje hoe dat moet.

Als die weer werkt, de map windows1 deleten en in msconfig de opstartregels aanpassen in de boot.ini.

Nog gemakkelijker, met een 98 opstartflop en fdisk, partitie verwijderen, eentje aanmaken.
Opstarten met de XP cd, partitie formateren in NTFS, en een schone installatie maken.
Met deze workaround blijven alle schijfletters hetzelfde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan