schijf controlle tijdens starten van XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

PdeBruin

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2000
Ik heb een XP machine welke goed werkt echter na
een keer ongeduldig te zijn geweest wordt ik nu
gestraft door telkens als het systeem start met een
NFTS schijfcontrolle te worden geconfronteerd.
Ik laat het systeem dus de controlle doen - zonder fouten overigens maar dit doet hij nu elke keer - Kan ik deze straftijd uitzetten... want het is wel vervelend te moeten wachten op iets wat niets toevoegd.

Weet je heel zeker dat er geen hardware en/of softwarematige fouten in je systeem zitten (reden voor Windows om te doen wat 't nu steeds doet...?)
Als je dat zeker denkt te weten zou je kunnen overwegen het onderstaande uit te voeren, maar pas op, ik heb het binnen een ander forum gevonden en ik heb er geen flauw idee van of het werkt..............., want de vraagsteller die op dat forum onderstaand advies kreeg, heeft niet geantwoord OF hij de wijzigingen heeft doorgevoerd, laat staan of 't werkt.........
Wees dus "bloedvoorzichtig" en maak desnoods eerst een backup van je register voordat je de onderstaande wijziging doorvoert..........................

Dit gevonden op het grote boze WWW:

Stop CHKDSK from running at boot time.
1.Edit: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager
2.Change the BootExecute entry from:

autocheck autochk * /.........

To:

autocheck autochk *

schijfcontrole tijdens het starten van XP

Bedankt voor alle antwoorden. Had even wat moeite met zoeken naar al deze register toestanden maar
ben nu wat wijzer door middel van regedit....
Helaas was het eerste antwoord al in voorzien dus geen
extra text en het tweede antwoord heb ik uitgevoerd
doch zonder resultaat Heb de delay maar laten staan
want het leekt me zonder meer een goede sugestie.
Daarna heb ik nog een chkdsk /f gedaan welke een
eeuwigheid duurde maar nog steeds krijg ik een schijfcontrole tijdens het opstarten. Heb ook metmsconfig bij de opstartprocessen gekeken maar
geen info gezien wat dit proces start.... Misschien nog
een idee(tje) met dank Peter

ik helaas niet, maar je zou zelf binnen de knowledgebase van Windows nog eens wat dieper kunnen snuffelen.

check disk problem by starten XP

Ik heb de chkdsk /f geprobeerd en dat duurt dus eeuwenvoor je er doorheen bent maar de start
procedure blijft gewoon opnieuw de disk controleren
als of er niets gebeurd is Verwonderlijk is ook dat er
nooit een fout gevonden wordt en het systeem verder ogenschijnlijk goed werkt Ik heb nu maar de schijf geformateerd en de PowerQuest Drive Image opnieuw geinstalleerd als een gewone backup procedure.
Ik heb nu geen problemen meer en Windows start
gewoon zonder een drive controlle vooraf. Hiermee
heb ik dan een oplossing gevonden en is voor mij
ook de zaak afgesloten vr groet en bedankt voor alle hulp Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan