Schijf delen via netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

DoRcO

Verenigingslid
Lid geworden
21 aug 2007
Berichten
4.683
Hallo,,

Ik heb weer een probleempje met m'n netwerk
Ik heb op mijn eigen pc een Hardeschijf (g:/) Films genaamd, deze heb ik gedeeld
op eigen pc staat Windows 7 Ultimate 64-bit en op de pc beneden waar ik deze schijf wil openen staat Windows XP Home Edition 32-bit,

Nu wil ik de hele hardeschijf graag delen, echter als ik deze deel, en de machtigingen hiervoor aan maak in het venster Geadvanceerd Delen krijg ik een meldinge dat ik niet de juiste rechten heb om de map binnen te komen....

Firewall staat op beide pc's uitgeschakeld en TCP/IP Staat op beide pc's ingeschakeld..

Ik heb al wel enkele mappen gedeeld, dit werkt ook prima, maar deze schijf wil niet lukken...

Iemand hier ervaring mee,,
ik ben ten einde raad, wie verlost mij hieruit :p

Mvg, Remco
 
Zodra ik de map probeer te openen krijg ik direct een error...
dit heb ik met een andere map op mijn netwerk niet...

ik heb even 5 screenshots gemaakt met alle instellingen en toepassingen die ik heb gemaakt onder andere in de firewall en het netwerk....

ik zie echt niet wat er verkeerd gaat...

de volgende melding krijg ik op de XP computer:

naamloosaa.png

^ Maar dan met de map "Films" in plaats van "## Films" dit is namelijk een andere map...

naamloos2o.png

^ Netwerk adres

[smallimg]http://img268.imageshack.us/img268/3647/naamloos3sg.png[/smallimg]
^ Klik om te vergroten...

naamloos4de.png

^ Toegang tot firewall



en last but not least, de netwerk instellingen:



2qjem2e.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb bij machtigingen een administrator en gast staan, en geen problemen. Probeer eens een gast account aan te maken die de rechten heeft voor die map, dat loste bij mij alles op.
Proberen met wachtwoord is niet nodig, dat maakt niet uit.

Tevens zie ik dat je zowel een map als een schijf deelt. Klopt dat?
 
ja er zijn een aantal mappen en 1 Hardeschijf gedeelt..
 
Ik heb nu een map op de G schijf
G:/## Films
en deze map gedeelt, gewoon alle rechten gegeven aan 'iedereen' en het werkt prima,
alleen vind ik het raar dat ik niet gewoon de hele schijf kan delen, dit hebben we volgens mij
eerder wel eens met laptops gedaan...
 
Ik zou gewoon een map maken in die G:/ partitie en daarin alle inhoud verplaatsen en die map delen?
 
Ik zou gewoon een map maken in die G:/ partitie en daarin alle inhoud verplaatsen en die map delen?

Volgens mij is dat net vermeld dat ie dat gedaan heeft. Maar als je de schijf al deelt hoef je de mappen toch niet te delen?
 
Ik zou gewoon een map maken in die G:/ partitie en daarin alle inhoud verplaatsen en die map delen?

Dat heb ik inderdaad ook...
maar ik vind het raar, volgensmij moet je een schijf toch kunnen delen in een windows netwerk..

Dan zet ik de status als opgelost,

Bedankt voor jullie hulp :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan