Schijf delen via netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pieter Bauwens

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2008
Berichten
63
Ik heb een netwerkje van 3 pc's. (allemaal win 10)
Ik wil de E schijf delen zodat ik op pc1 de E schijf van pc2 en pc3 kan zien en zo een synchronisatie doen.

Ik zie momenteel wel de E schijf van pc2 op pc1 maar kan de E schijf van pc3 niet toevoegen.
Een map delen werkt, maar de volledige schijf delen lukt niet meer.
Wat zou ik verkeerd doen?

Mvg,
Pieter
 
Klik met rechts op de harde schijf, partitie of map die je wilt delen en kies Eigenschappen.

Selecteer het tabblad Delen en klik op de knop Delen.
De kans is groot dat de Delen niet aanklikbaar is. Maak je zich daar vooral geen zorgen over. Dit heeft vooral te maken met de machtigingen (ook al ben je ingelogd als administrator). Indien de delen knop niet aanklikbaar is, klik meteen door naar: Geavanceerd delen.


Is de delen knop wel aanklikbaar, is enkele ogenblikken later is de harde schijf of partitie gedeeld en hoeft je in principe verder niks te doen.
Door op Geavanceerd delen te klikken open dan weer extra opties. Plaats een vinkje bij: Deze map delen en geef het maximaal aantal gebruikers aan dat toegang heeft tot het gedeelde station of map. Vergeet niet een geschikte naam te geven aan de gedeelde map zodat anderen ze ook makkelijk herkennen.

ps. is die schijf wel met partities?
 
bijlage werkt niet. Even een screenshot uploaden via geavanceerd
 
Het zou zo moeten werken:
Is de delen knop wel aanklikbaar, is enkele ogenblikken later is de harde schijf of partitie gedeeld en hoeft je in principe verder niks te doen.

Klik eens op geavanceerd delen, en kijk eens wat je daar kan instellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan