Schijf delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

familiegennip

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2002
Ik wil graag me schijf indelen in verschillende delen. Hoe krijg ik dat voor elkaar met XP.

Kan iemand mij helpen????

Een schijf indelen in partitie's doe je eigenlijk voor je er windows opzet. Niet als het er al op staat.
Geef duidelijk aan wat je precies wilt, voordat we verkeerd advies geven.

Geplaatst door Jappie-zland
Fdisk al geprobeerd ?

Ga jij fdisk ff aan hem uitleggen en daarna vertellen dat ie windows opnieuw moet installeren en als zijn data kwijt is :eek:

Geplaatst door JBS
Een schijf indelen in partitie's doe je eigenlijk voor je er windows opzet. Niet als het er al op staat.
Geef duidelijk aan wat je precies wilt, voordat we verkeerd advies geven.

Ik wil graag mijn schijf delen zodat ik een aantal bestanden (20 GB) kan behouden en de rest kan verwijderen (ook windows) en die overnieuw instaleren

Liever niet via PB

Je bericht is
schijf delen
Ik wil graag mijn schijf in tweeen delen. Mijn windows draait niet goed meer maar ik heb ongeveer 20 GB bestanden die ik wil bewaren zodat ik de rest eraf kan gooien. en windows er overnieuw kan opzetten.
Als je WindowsXP opnieuw erop wilt zetten. Geef dat dan aan. Hier word je dan verder geholpen.

Laatst bewerkt:
gebruik parpetion magic 7.0

hoi

als er windows op staat kun je het best een progje parpetion magic 7.0 gebruiken daarmee kun je onder windows gewoon je schijf delen in het zoveel stukken als je maar wil

suc6

DEX

Hoi,

Om je schijf te delen (partitioneren) met behoud van data heb je een programma nodig als Partition Magic.

Met een progje als FDISK kun je ook partities aanmaken maar je zult alle data verliezen.

Partition Magic is "THE KING" als het gaat om partitioneren maar is kostbaar (legaal tenminste)

Er zijn ook andere (freeware en Shareware) progjes die sterk lijken op PM. kijk hier eens:
http://www.ranish.com/part/

Suc6.

Re: gebruik parpetion magic 7.0

Geplaatst door dex
hoi

als er windows op staat kun je het best een progje parpetion magic 7.0 gebruiken daarmee kun je onder windows gewoon je schijf delen in het zoveel stukken als je maar wil

suc6

DEX

waar haal ik dit programa vandaan

In de winkel. De shareware uitvoering kun je wel downloaden maar is alleen om te kijken hoe het werkt. Je kunt er uiteindelijk niks mee veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan