Schijf formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trici

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jun 2004
Berichten
4
Ik heb een nieuwe schijf er bij geplaatst en die met partition magic D genoemd. Heb daarna met powerquest drive image 2002 een image van C gemaakt en die op D opgeslagen. Die image ging fout en wil ik verwijderen maar dat lukt niet, de toegang is geweigerd enz. Formateren van D lukt ook niet, krijg de melding : Deze schijf kan niet worden geformateerd. Sluit alle schijfhulpprogramma's of andere programma's die deze schijf gebruiken af en controleer of de inhoud van deze schijf in geen enkel venster wordt weergegeven. Probeer de schijf opnieuw te formateren.

Kan iemand mij helpen dit probleem op te lossen?
Alvast bedankt.
 
Als je C: schijf NTFS is, dan is ook de D: schijf NTFS geworden, met een bootdiskette kom je dan niet ver.

Over welke Windowsversie hebben we het?
 
Ga naar start > uitvoeren en type:diskmgmt.msc [enter]

In de diskmanager kun je partities aanmaken en verwijderen. Let wel op dat je de juiste schijf te pakken hebt.
 
Als je een image van c terug hebt gezet naar de d: schijf kan het zijn dat het systeem van daar uit opstart en kun je deze niet verwijderen van uit windows.
Je kunt nog proberen om de image terug te zetten naar de oude schijf en dan de nieuwe formateren.
Anders word het nieuwe patities aan maken en alles opnieuw installeren.
 
Beste Tiborv het is gelukt, hartelijk bedankt voor je goede tip.
D is nu leeg.
Fijne dag nog.
GR. Trici.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan