Schijf formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

robertegberts

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2004
hallo, ik wil graag een schijf formateren, maar als ik dat wil doen geeft hij de volgende foutmelding aan...: Deze schijf kan niet worden geformateerd. Sluit alle schijfhulpprogramma's of andere programma's die deze schijf gebruiken af en controleer of de inhoud van deze schijf in geen enkel venster word weergegeven. Probeer vervolgens de schijf opnieuw te formateren.... alle programma's die draaien niet meer en er worden ook geen vensters weergegeven, waarschijnlijk draait er dan nog een programma op de achtergrond, maar hoe kan ik die afsluiten, om toch nog de schijf te kunnen formateren?

MSconfig

Daarmee kun je zien wat er draait en ook uit zetten.
Het is er voor 98 en XP.
Als 2K hebt even bij een XP collega de twee msconfig files halen en bij je zelf er op zetten.

Eric.

Waarschijnlijk probeer je vanuit windows de harde schijf te formatteren, dat gaat dus niet werken, omdat windows actief is en niet verwijderd kan worden terwijl deze draait.

Start op vanaf diskette en geef het commando format c: (in geval van win98) of start op vanaf XPcdrom en formatteer tijdens de installatie je c:. Vergeet niet je bestanden te backuppen die je niet kwijt wil.

Nee, ik probeer niet mijn C: schijf (waar windowns op staat te formateren) maar mijn F: schijf....ik snap alleen niet precies wat er met die msconfig bedoelt word, want als je bij windows op uitvoeren klikt, en dan msconfig intoetst heb je het ook toch, maar hoe kan ik daar alles uitschakelen?

Ik heb alle mappen die erop stonden verwijdert, er staat alleen nog een map op met OFFCICE 11, en die kan ook niet verwijdert worden, volgensmij zitten daar de Microsoft Office programma's in....

Inmiddels heb ik Office 11 ook al verwijdert, gewoon met de CD van Office 2003 kon ik uninstall doen, er staan dus nu geen mappen meer op, maar nog kan hij niet geformateerd worden :confused: ?!?!

ga naar start/.configscherm./systeembeheer./computerbeheer./schijfbeheer. vanuit hier moet het lukken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan