Schijf formatteren

• Onderwerp starter Onderwerp starter mcl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Besturingssysteem
Windows 10
Office versie
2022
Hallo, mijn broer heeft een DELL PC en zijn harde schijf moet geformatteerd worden. Hij heeft echter zijn CD-ROM niet meer. Kan ik op zijn PC mijn Windows XP installeren zonder dat er allemaal foutmeldingen komen? Want stel je voor, dat als de schijf geformatteerd is, ik Windows niet meer kan installeren!!

martin

Je kan dat doen maar je broer moet wel een code hebben van windows want je mag dezelfde cdrom met dezelfde code niet gebruiken op een andere pc.

je mag dezelfde cdrom met dezelfde code niet gebruiken op een andere pc.
Niet alleen een kwestie van dat het niet mag,het werkt ook niet,je kunt namelijk niet activeren en dan is het na 30 dagen afgelopen ;)
Hallo, mijn broer heeft een DELL PC en zijn harde schijf moet geformatteerd worden. Hij heeft echter zijn CD-ROM niet meer
Waarom moet de PC geformatteerd worden,als ik vragen mag?

Zit er misschien een mogelijkheid op de PC,om tijdens het opstarten met e.o.a. F-toets,de PC terug te zetten naar de situatie van aankoop?

Het kan ook zijn dat er een "verborgen" partitie op de schijf staat,waar de "recovery bestanden" bestanden staan.

Verder,mocht je de installatie-key niet hebben (staat misschien op de achter of binnenzijde van de PC),haal dan hier een keyfinder op.

http://www.magicaljellybean.com/keyfinder.shtml

Greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan