schijf gekopieerd met ghost, maar waar is extra ruimte?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hageheld

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2006
Hoi
Ik heb een extra pc gekregen met een 2,3 gb harde schijf erin met windows XP erop. Draait prima, maar geeft uiteraard ruimteproblemen. Nu heb ik een grotere schijf en daar met ghost 2003 windows xp naartoe gekopieerd. Goed gelukt en ik heb deze schijf als c schijf geinstalleerd. Nu blijkt dat op de grotere schijf net zoveel ruimte beschikbaar is (te weinig dus) als op die kleine. Hoe kan ik de overgebleven ruimte bij de C voegen. Ik ben niet zo'n crack :confused:
in deze dingen en heb alles tot nu toe met veel gezoek en trail and error voor elkaar gekregen. Dus heel graag in begrijpelijke uitleg. Hartelijk dank
;)

Je moet de C: partitie resizen oftewel groter maken. Dit kan je doen door een partition manager, Partition Magic 8, of een disk resizer. Bijvoorbeeld http://www.majorgeeks.com/Partition_Resizer_d4701.html .
Je moet wel goed de tekst files lezen. Anders kan het helemaal fout gaan.:( Maar je hebt de ghost nog.:) Je moet als het fout gaat de ghost weer terug zetten op de nieuwe schijf en dan het nog eens proberen.

Groetjes

Hoi,
Het is uiteindelijk gelukt. Met ghost. Het bleek dat ik de ruimte kon aangeven en dat had ik de vorige keer niet gedaan. Nu weer genoeg ruimte en XP draait als een zonnetje :D.
Bedankt voor het meedenken. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan