Schijf gepartitioneerd voor Win 7 en 8, nu nog de bestanden delen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertini

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2000
Hallo allemaal,

Ik weet dat in Windows 8 veel mogelijk is, maar op de volgende vraag kan ik nergens een antwoord vinden:

Ik heb mijn C: drive gepartitioneerd. Op C: staat nu Windows 7 en op E: staat Windows 8. Tot zo ver geen problemen.
Mijn vraag is, is het mogelijk (hoe dan ook) om bestanden van Windows 7 te delen met Windows 8, of moet
ik daarvoor alle bestanden die op Win 7 staan opnieuw installeren in Windows 8?
Met hardware zoals printers is dat geen enkel probleem, maar kan het ook met software?

Alvast hartelijk dank voor de antwoorden of adviezen, ook als die teleurstellend zijn!

Gertini

Afhankelijk van de programma's. Indien de programma's gebruik maken van unieke registry settings zal het niet zomaar werken. Daar zijn wel manieren omheen, maar kort door de bocht: veel programma's vertrouwen op de registry en kunnen niet zonder meer gestart worden vanuit een andere windows installatie.

Bestanden delen door Win 7 en 8

Ik zou de Bibliotheken van Windows 7 willen gebruiken in Windows 8.
Natuurlijk gaan programma's die zia het register aangestuurd worden niet werken.
Mijn vraag gaat lauter over de Bibliotheken. Kan dat wel?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ook weer afhankelijk van de implementatie. Ik neem aan dat je in feite DLL's bedoeld? De meeste visuele objecten zijn backwards compatible en kun je gebruiken. Proces specifieke DLL's zijn uniek aan het OS en soms zelfs uniek per update / service pack. Niet windows objecten zullen veelal te gebruiken zijn.

Wampier, hartelijk dank voor dit antwoord.
Ik ga het proberen en als het lukt laat ik het even weten.

gertini

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan