Schijf initialiseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.666
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Windows 10 Pro
Deze schijf bevat data. De schijfletter komt in het verleden vaker voor. Data wordt later overgeschreven. Welke keuze moet ik maken? Het is en blijft een dataschijf.

Schijf 4.jpg]

Heel vreemd, want ik heb een identieke schijf zelfde soort en grootte 1 tb en die heeft geen partitiestijl. Schijf 4 is normaal gebruikt! Waarom vraagt Windows dat überhaupt? Kost weer een uur! Windows kan helemaal niets zelf oplossen.

Via diskpart ook geprobeerd en ook hardware fout. Deze schijf is nauwelijks gebruikt! In 2028 zal het wel opgelost zijn.
 
Laatst bewerkt:
Voor wat de keuze van het nieuw partitioneren betreft: MBR is de betere, vanwege de compatibiliteit met oudere computers die nog geen UEFI firmware BIOS hebben. Het staat er eigenlijk al.
 
Bij het verwijderd zijn van de partitie informatie, waar het op lijkt, wekt Windows Setup de schijf misschien weer tot leven. Meteen ook de enige manier die ik ken. Is de schijf gewist met een hulpprogramma? Anders daarna de hardware controleren voor zover mogelijk; contacten, printplaat enzovoort.
 
Het is een externe WD My Passport 1TB en heeft denk ik nog geen 25 uur gedraaid, maar wel lang in de kast gelegen. Wat bedoel je met Windows Setup? Via diskpart lukt het niet, altijd Hardware fout, andere poort, andere kabel helpt niet. Waardeloos spul dus. Waarom wel aangeven in Beheer, schijf 3 ook onder Diskpart select schijf 3, maar verder kun je er niets mee beginnen.

Nu een melding van driver power state failure. Kun je ook niets mee.
 
Laatst bewerkt:
De schijf die er in zit zal wel een eigen interface hebben en is dan niet op de computer aan te sluiten. Dan kan je de Windows installatie (setup) ook niet draaien, om de schijf voor te bereiden. Misschien is er een hulpprogramma op de WD website.
 
Niet meer op te lossen.
 
Draait de schijf? Het lijkt er op van niet. Als deze stil staat, dan is het probleem misschien duidelijk wanneer de behuizing open kan. Ook hier zijn er contacten tussen de printplaat en de harde schijf. Het lijkt er op dat de printplaat vast zit met 5 inbusboutjes maar ik kan het op video's niet goed zien.
 
Laat maar zitten de schijf is defect. Einde verhaal. Bedankt voor de hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan