Schijf kan niet worden gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peter118

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2008
Beste mensen, ik heb hier een vervelend probleem. Ik heb sinds augustus 2008 een notebook waar ik mee werk, van Sony, en hier zit Vista op. Ik wilde dus toennet Vista formatteren met XP cd en XP er op zetten, maar op een blauw scherm stond dit:

setup kan geen vaste schijf in uw computer vinden, zorg ervoor dat de schijven zijn ingeschakeld op de juiste wijze op de computer zijn aangesloten en de hardware configuratie correct is.

Ik ben bang dat de installatie zo niet lukt en ik twijfel nu of ik de hele laptop uit elkaar moet halen. Dat heeft weinig nut denk ik, maar wou het idd wel proberen toennet.

Kan iemand mij hierbij helpen????

Dank jullie wel alvast:)

Dan heeft XP geen drivers ingebouwd die de harde schijf herkent. Je kunt wel zelf zo'n cd maken, maar dit is niet zo maar gebeurt. Het makkelijkst is dus toch om vista er weer op te zetten; die zal de schijf wel gewoon herkennen..

Hoi

Het gaat hier dus om het missen van de sata drivers zoals nu uitziet.

Wellicht 2 mogelijkheden.
1 kijk op site van je klaptop fabrikant of er voor jou type sta drvers te vinden zijn.

2 kijk eens in bios of daat een mogelijkheid tot instelling van sata is.

Ja Vista heb ik hier nog op draaien, ik zit nu achter mijn laptop. Maar had toch liever gewild dat ik XP kon gebruiken. Een klasgenoot heeft een Samsung en een Acer notebook en daar draait hij wel XP.:confused: Dus de volgende keer moet ik een Acer of HP en dergelijke aanschaffen om met XP te werken? Echt balen. Sony weer.

@ Frankwannet,

Ik heb dit wel gevonden op de website van de fabrikant:

SATA Driver Intel (Non-RAID) -7.0A-7.0.0.1020
197 kb 20/02/2008

Weet niet of het goed is. Ik zal zo even in de BIOS gaan kijken of daar iets staat over Sata.

Ja Vista heb ik hier nog op draaien, ik zit nu achter mijn laptop. Maar had toch liever gewild dat ik XP kon gebruiken. Een klasgenoot heeft een Samsung en een Acer notebook en daar draait hij wel XP.:confused: Dus de volgende keer moet ik een Acer of HP en dergelijke aanschaffen om met XP te werken? Echt balen. Sony weer.

Nee, die vlieger gaat helaas niet op. Oudere Vista laptops hebben vaak (merk niet zozeer belangrijk) nog wel onderdelen waar Xp drivers voor zijn. Latere modellen echter niet altijd. Zaak is dus van te voren uit te zoeken of er Xp drivers zijn voor jou laptop. Zijn die er niet, dan bij Vista blijven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan