schijf kwijt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulsyl

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2003
Ivm problemen met the sims, dacht ik een schijfpartitie te maken met XP, is dus niet gelukt. Nog een en ander geprobeerd en iets uitgevoerd waardoor er nu geen een schijf meer is. Hellup!

Kun je wat meer zeggen over wat je juist gedaan hebt?
met welk programma en wat specs over je hdd etc.

Betere omschrijving graag !!

Wat voor prob. met de sims ? wat ging er mis.
Welke schijf is kwijt [ HDD] ?
Partitie kwijt ??

Groet speedtouch

we hadden windows xp, the sims kon na uitbreiding van beestenboel ineens niet meer spelen. Toen we windows 98SE hadden ging dit prima. Dus dacht ik een schijfpartitie te maken. Ging vreselijk verkeerd. Nu ben ik inmiddels wel weer zover dat de pc opstart en heb er windows 98SE weer opgezet, een schijfpartitie gemaakt met Part.Magic 7.0, maar Boot Magic werkt nog niet.
Ik wil eigenlijk gewoon alles eraf halen en met een hele schone schijf opnieuw beginnen.Heb je tips?

Tips heb ik wel maar wat is de bedoeling.

Wat voor OS
Alleen Xp of een dual boot met w98

Ik heb een pc met een dual boot maar ik moet zeggen dat ik niet vaak gebruik maak van W98.

Andere pc's hebben bij mij alleen Xp en hier draaien bijna alle spellen op ook de Simms [ werkt prima ]

Tip: Formatteer C en zet Xp erop.

Je kan e.v.t bij www.bootdisk.com opstart floppy's halen om rechtstreeks op te starten met Xp.
Let op je hebt 6 floppy's nodig.

Als je direct opstart van de XP-CD (verander opstartvolgorde in de BIOS), heb geen 6 diskettes nodig. Formatteren kan daarmee ook:)

Groetjes,
Bennie

Bennie dat is de normale manier zoals je omschrijft :thumb:

Ik heb alleen de floppy's vermeld omdat men vaak niet meer kan opstarten met de cd-rom , ook al staan de settings in het bios goed.

Dus uit voorzorg loop ik al vooruit :D

Groetjes speedtouch

Van die 6 floppen heb ik nooit iets begrepen. Ik heb, als het nodig was, gewoon een Win98opstartdiskette gebruikt en via DOS XP geïnstalleerd. Wat is precies het verschil? Krijg je met die 6 floppen ook de Windows GUI?

Groetjes,
Bennie

Bennie die 6 floppy's hebben eigenlijk de zelfde functie als een w98 opstart floppy.

Alleen hier staan alle benodigde drivers erbij , voor de aansturing van de cd-rom.

HIER een link naar Bill

Groetjes speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan