Schijf-label

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hennepen

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2001
HELP!!

Na een hele tijd kom ik weer eens aanlopen op het forum met de volgende vraag.

Met het programma Partition Magic heb ik mijn harde schijf opgedeeld. Ik had twee aparte schijven en heb nu de C-schijf opgedeeld.
Pats, de computer startte niet meer op. Enfin lang verhaal kort te maken. Opnieuw geinstalleerd ( Win XP )
Hij start nu weer op, maar heeft XP op de H schijf gezet en op de C-schijf staat niets.
Wat moet ik in hemelsnaam nu doen. Mijn grijze haren zijn iets lichter geworden omdat ik al mijn gegevens kwijt ben, maar het is mijn eigen schuld.
Is er iemand die mij wil en kan helpen via deze website
Dank bij voorbaat

C-schijf leeg? De set-up heeft waarschijnlijk voor H gekozen omdat er op C al een Windows staat.
Of je hebt niet goed opgelet tijdens de keuze van de schijf.
Je zult denk ik nogmaals opnieuw moeten installeren en dan goed opletten.

Hallo Dick,

Hartelijk dank voor je snelle antwoord en ja ik heb inderdaad iets goed fout gedaan. Ik ben nu aan het verwijderen van de partities begonnen en het weer partitioneren van de C-schijf in drie delen. Windows XP zet ik dus nu op C
Heb je misschien ook een antwoord op de vraag hoe ik nu mijn tweede harde schijf ( ja ja ik heb er twee van 160gig) in delen kan opsplitsen?
Hartstikke bedankt vast mocht je een oplossing hebben.
Groet

Hallo Hennepen

Ik doe dat altijd met Partition Magic, het kan ook met Windows (of DOS?). Zoek even hier in het archief.

Het lukt niet

Hallo Dick,

Het lukt weer niet hoor om WinXP te installeren.
Allereerst dank voor je antwoord en ik heb het ook altijd met partition Magic gedaan, maar nu vanaf de installatieschijf en dat is wel goed gegaan, maar nu start de computer niet door na het scherm van Windows XP Er komt een klein schermpje met daarin de woorden Video mode not supported. Ik ben bang dat dit weer het geheugen is ( dat heb ik al eens eerder gehad )
Ik word er beetje triest van.
Ik zal het waarschijnlijk zelf uit moeten knokken daar het me lijkt dat niemand mij daar mee kan helpen.
Nogmaals bedankt Dick en een groet vanuit Arnhem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan