Schijf Leesfout. Help!

Status
Niet open voor verdere reacties.

polmieke

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2004
Probleempje! Terwijl ik aan het werk was, startte mijn pc plots vanzelf terug op. ik kreeg de melding
'schijf leesfout - Druk CTRL-ALT-Delete for reboot'. Als ik dat probeer, krijg ik elke keer opnieuw dezelfde melding.
Als ik tijdens setup op f12 druk verschijnt de mij onbekende melding:
CLIENT MAC ADDR: 00 E0 18BC E425 GUID 00000000-0000-0000-0000-000000000000
PXE-E53: No boot filename received
PXE-MOF: Exiting Intel PXE Rom
Boot failure from previous device
schijf leesfout
Druk CTRL-ALT-Delete for reboot

Ik weet echt niet wat er aan de hand is.

Ik heb nog niet geprobeerd om met de cd-rom van windows xp te formatteren, vanwege no backups.
Kan iemand me redden?
Groetjes,
Mieke

Je kunt het met de cd rom van xp ook proberen te repareren door te starten met cd rom en kiezen voor R repair.

Ik heb gerpobeerd te repairen, maar dan geeft hij enkel de melding dat er veel herstelmogelijkheden zijn, en dat ik 'exit moet typen om 'Herstel' te verlaten. Dan verschijnt er c:>, en dan niks meer. Moet ik daar iets intypen om hem zo ver te krijgen dat hij iets herstelt?

Schrijf/leesfout lijkt mij dat de harde schijf beschadigd is en daarom niet meer wil opstarten. Aangezien je bij herstel wel "C" ziet lijkt het me dat alleen het bootgedeelte (opstartgedeelte voor de pc) niet goed werkt.

Geplaatst door polmieke
Ik heb gerpobeerd te repairen, maar dan geeft hij enkel de melding dat er veel herstelmogelijkheden zijn, en dat ik 'exit moet typen om 'Herstel' te verlaten. Dan verschijnt er c:>, en dan niks meer. Moet ik daar iets intypen om hem zo ver te krijgen dat hij iets herstelt?
Moet ik daar iets intypen om hem zo ver te krijgen dat hij iets herstelt?
Ja, en wel het volgende(het is het proberen waard):
1) typ cd\windows\system32 (en geef een enter)
2) typ chkdsk /f (en geef een enter)

Er wordt nu getracht eventuele beschadigde(corrupte) bestanden te herstellen(/f de f staat voor fix)

Mocht niet baten, dan typ je chkntfs /d

Dennis.

OPGELOST

Ik heb enkele keren vanaf de cd laten opstarten, en bij 'Repair' FIXBOOT en FIXMBR gedaan. Ondertussen nog wat raad opgevolgd de ik op verschillende forums had gekregen (bv. om NTLDR te kopiëren vanop de disk). Eerst lukte dat allemaal niet, maar ik heb dapper voortgeknoeid. Uiteindelijk heb ik windows moeten herinstalleren, met als gevolg dat ik alles wat ik op de computer staan had, kwijt ben... Maar ja, dat is het einde van de wereld niet. Alles is vervangbaar. Nu kan ik tenminste gewoon verder...
Bedankt voor jullie reacties!:thumb:
Greetz,
Mieke

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan