Schijf met kuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjan64

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2011
In mijn Windows-XP doos zitten 2 harddisks: c: en e:. Op c: staat het systeem en wat programma's, op e: bewaar ik mijn data. Gisteren vroeg een applicatie om .NET updates wat een flink aantal Windows updates met zich meebracht en ook heb ik gisteren trammelant gehad met een externe harddisk die ik vermoedelijk te vroeg heb ontkoppeld. Resultaat is dat ik nu steeds meldingen krijg als "Delayed write failed" en soms staat e: niet eens meer in de lijst onder "My Computer". Op dit moment wel, maar de inhoud ziet er niet bekend uit: alleen een map met als naam 7f845258aa866b81d5c3089eeef3c73f, maar mijn eigen mappen zijn weg. Wel vertelt MyComputer dat er 1.50 TB van de 1.81 TB beschikbaar zijn. Dat klopt met mijn data. Hoe kan ik mijn data terugkrijgen? Utility chkdsk heeft geen zin in drive e:...

Arjan

Heb EASEUS Partition Recovery geinstalleerd, maar die meldt dat de schijf waar het om gaat "dynamic" zou zijn, en dat hij daar dus niet aan begint, net zomin als aan een "GPT-disk" of aan een "bad disk"! Geen idee wat dat allemaal is. Het is gewoon een interne schijf, die naast de c-schijf in de behuizing geschroefd zit. Onder "My Computer" verschijnt inmiddels alleen nog de drive-letter e:, maar geen (bezette of beschikbare) inhoud meer...

Ik zou het zo zonde vinden van die 300 GB aan data die ik er zo bloedig op heb zitten kopieren, als ik botweg zou proberen alles opnieuw geformatteerd te krijgen! Iemand nog een tip?

Arjan

Om te kijken of dat wel werkt, heb ik op dit moment EasyUs Data Recovery Wizard Free Edition geinstalleerd. Of het gaat lukken weet ik nog niet, maar ik zie al wel dat er maar 1 GB gratis mag worden gerecoverd, maar dat je voor meer je portemonnee moet trekken! Hoezo "free"??

Ondertussen heb ik "Paragon Backup & Recovery Free Advanced Edition 2010" ook gedownload. Iemand daar ervaring mee?

Arjan

Die Paragon lijkt een gewoon back-up programma. Beetje laat als mijn schijf al kuren heeft! Ik ga toch eens kijken wat EasyUs Data Recovery Wizard Free Edition te melden heeft als ik die een tijdje laat rammelen!

Suggesties nog steeds welkom!

A.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan