schijf moet geformatteerd worden,maar heb een backup nodig!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wildstylezz

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2010
hallo,

mijn pc geeft aan dat de usb stick geforamatteerd moet worden,maar de bestanden die erop staan heb ik echt nodig. Kan ik op één-of-andere manier nog een backup maken???

Als de informatie die op de usb-stick staat erg belangrijk is zou ik het sowieso effe op cd branden. Om m efe te formatteren kun je t ook effe naar je harde schijf kopieren en naderhand weer terug zetten.

nou dat gaat dus niet. Ik krijg geen toegang tot de usb stick. kopieren gaat dus niet

Als de informatie die op de usb-stick staat erg belangrijk is zou ik het sowieso effe op cd branden. Om m efe te formatteren kun je t ook effe naar je harde schijf kopieren en naderhand weer terug zetten.

Vaak zit op een usb-stick een klein knopje waarmee je hem kunt ontgrendelen. anders eens op de bestanden gaan staan, rechtermuisknop en bij eigenschappen kijken of alleen lezen aangevinkt staat.

Stick al eens in een andere pc geplugt? Kan je dan wel bij je bestanden?

Vaak zit op een usb-stick een klein knopje waarmee je hem kunt ontgrendelen. anders eens op de bestanden gaan staan, rechtermuisknop en bij eigenschappen kijken of alleen lezen aangevinkt staat.

Nope geen klein knopje,heb alles al geprobeerd. En een ander pc ook geprobeerd,geen resultaat.

Zelf heb ik dit ook eens bij de hand gehad en toen bleek de stick kapot.

Er is nog wel een idee, maar ik denk niet dat je vrienden hebt met Ubuntu, want grote kans dat je de stick vandaar uit wel kan lezen en de bestanden veilig kan stellen.
Leest die hem ook niet meer, dan is hij echt naar zijn grootje.

Hoi,

Als hij niet meer te lezen is onder Vista of Win7, probeer dan eens op een pc/laptop met XP of (wellicht nog een bobo met) 98 of 2000

Zelf heb ik dit ook eens bij de hand gehad en toen bleek de stick kapot.

Er is nog wel een idee, maar ik denk niet dat je vrienden hebt met Ubuntu, want grote kans dat je de stick vandaar uit wel kan lezen en de bestanden veilig kan stellen.
Leest die hem ook niet meer, dan is hij echt naar zijn grootje.

okeee...en wat is Ubuntu pcie?

Hoi,

Als hij niet meer te lezen is onder Vista of Win7, probeer dan eens op een pc/laptop met XP of (wellicht nog een bobo met) 98 of 2000

Ik heb xp op mn pc,en ik heb het op een laptop en nog op een andere computer geprobeerd. Maar het 'schijf moet geformatterd worden' blijft terug komen.
Er staan een aantal oprachten van school op,en ik heb geen backup gemaakt(van geleerd dus).

Weet niet of het nog nodig is, maar Ubuntu is gewoon gratis te downloaden en tijdelijk vanaf de CD op te starten.

Zo kun je je bestanden even veilig stellen en daarna hoef je niks meer met Ubuntu te doen!
Ubunut.com

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan