schijf naar de..........

• Onderwerp starter Onderwerp starter kalm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

kalm

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2004
Hallo, probleem had een laptop acer 5310.
Een een hele leger aan virus heeft dat systeem lam gelegt.
Dll weg enz.
Ik denk dat deze niet meer te redden is.
Mijn vraag kan ik zomaar ergens een schijf kopen en in mn laptop plaatsen?
Wat is wat als het om een nieuwe schijf gaat?
En is het dan een kwestie van nieuwe schijf plaatsen en klaar, of komen meer elende bijkijken.
Mischien is het ook verstandig om deze de prullenbak in te sode.. en en nieuwe kopen?
Mensen wat is wijsheid???

Ik heb niet veel / weinig ervaring met virussen,
Maar, je kan gwn jou OS er opnieuw installeren (waarschijnelijk) via de BOOT.
En dan jou hardeschijf formateren ? dan word alles verwijdert van jou computer.

hallo

is het een laptop met voorgeinstalleedt OS?
Is er een mogelijkheid tot recovery?(terug naar fabrieksinstellingen)

Wat zegt je manuel hierover?

In aansluiting op wat Frank vraagt / adviseert:

als er een recovey aanwezig is en die zou onverhoopt niet meer werken (door één of ander oorzaak), leen dan van iemand een Vista (?) DVD, maak een kopie van die DVD, geef de originele terug aan de aardige uitlener en stop de kopie in de drive en zet de machine aan. Na 3 schermpjes wordt om de serial gevraagd, voer de serial in die onderop je laptop staat en 3 kwartier later staat Windows weer op de machine.

Als je dit gaat doen, laat dan hier even weten dát je het gaat doen, wan ná de installatie van Windows moet je nog een paar kleine dingetjes regelen. dus vóórdat je begint, meld het even.

Ik hoop echter dat de optie van Frank al soelaas biedt, dan ben je het snelste weer online.

Misschien is het ook handig om a. een goede virusscanner te installeren en b. je surfgedrag wat aan te passen?

schijf naar....

Hallo mensen, ik zou laten weten hoe het verder is verlopen met de betreffende schijf.
Ik heb met vista cd's geprobeerd maar het is niet gelukt. Wat wel gelukt is: Een slipstream cd maken en deze de schijf weer tevoorschijn laten halen.
En vervolgens opnieuw installeren. Ik ben nog niet klaar maar het gaat de goede kan op.
Laters:D

hd naar....

Omdat de acer travelmate 5310 v.a. de fabriek wordt voorzien van vista. Ik had hem omgebouwd tot een acer met xp. Daarvoor heb je de intel driver: intel:) strorage manager nodig.
Zonder deze driver ziet windows het cdtje niet. Kan best zijn dat deze driver in vista zit; maar mijn gebrande vista cd zag dat niet.:D laters

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan