Schijf niet toegangkelijk bestand of map is beschadigd...

Status
Niet open voor verdere reacties.

freezera

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2005
Berichten
63
Zoals de titel het zegt, meedere van jullie zullen dit alvast wel al voorgehad hebben.
Nu ik ook al meerdere malen en normaal gezien lukt het me altijd de boel te herstellen
Maar nu kan ik wel wat hulp gebruiken.

Het gaat hier over een Samsung Spinpoint F1 1TB.
Nu heb ik al geprobeerd de schijf te herstellen met CHKDSK maar hij geeft me geen toegang tot het volume: foutcode= kan status van het station niet bepalen...

Wel kan ik men data recoveren via één van de vele datarecovery tools.
Nu staat er voor 936GB aan data op en ben niet zo zeer van plan 5 dagen te wachten tot dit progje alles heeft overgeschreven naar een andere schijf, ik heb trouwens geen lege terabyte schijven meer. Dus dit is geen optie.

Verder ben ik nu bezig met het progje Testdisk ben eens benieuwd wat dit gaat brengen maar heb er niet veel vertrouwen in. Weet iemand wat er zou kunnen schelen met de schijf? De data acces moet ergens corrupt zijn denk ik want alle data staat er nog op ik krijg alleen geen toegang tot de schijf.

Ook nog een andere vraag, ik heb 2 spinpoints 1TB schijven nu werken die beide zeer bagger samen met men Gigabyte X58 bord. De schijven tikken regelmatig wat wilt zeggen dat de leeskop "reset" naar het nulpunt voor te herstarten. Hierdoor slaat men PC even vast. En vallen voor een paar seconden alle schijven buiten men OS schijf (2x Raptor RIAD0) weg. Heeft iemand ervaring mee, miss de I/O controller van gigabyte die problemen heeft met die schijven?? PS: ik heb vista 64Bit.

Grtzz
 
Zijn dit dan nu interne of externe schijven?

Ik vermoed dat die Samsung Spinpoint F1's interne zijn, niet?
Kan je ze bijvoorbeeld dan eens aan een andere pc hangen want wat je daar beschrijft over het uitvallen van andere schijven of vasthangen van je systeem...

Het is sowiso niet normaal dat je dan al een aantal keren je schijf hebt moeten herstellen(ik weet niet hoeveel keren al)
 
Wat betreft het "Tikken" van de schijf zodat deze naar het nulpunt gaat. Even bij energie beheer instellen dat de schijven niet uitgeschakeld mogen worden bij zoveel minuten. Ik heb zelf ook 3 Samsung schijven op een Gigabyte X58 moederbord en heb er nu geen last meer van. Je hoort het alleen als je het systeem uitschakelt, dan worden de schijven 1 voor 1 uitgeschakeld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan