schijf niet vindbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

fietstasje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 dec 2014
hoi,
Heb twee 3.0 hd externe schijven en wordt gewoon herkend driver usb uptodate.
Alleen als ik een backup via een herstel-opstart-cd wil zoeken ziet hij de 3.0 schijf niet, 2.0 hd externe schijf wel
weet iemand hoe dit te verhelpen is?
heb verschillende backup programma's geprobeerd, dus daar ligt het niet aan.

backup restore via programma gaat prima:confused:

Laatst bewerkt:
meestal bevat een bootable herstelmedium niet een driver voor usb3.0. Oftewel: de usb3.0 poort zal niet werken. Als je de usb3.0 schijf aan een usb2 aansluiting hangt wordt ie als het goed is wel gepakt ;)

Ik wil wel eens weten of je hier USB 3.0 en USB 2.0 harde schijven bedoelt of 3.0 TB en 2.0 TB harde schijven...............

3.0 TB schijven is altijd geneuzel mee, omdat die een GPT partitietabel vereisen, waar een hoop programma's niet mee kunnen omgaan...

Tijs.

Ik denk dat het om USB 3.0 gaat. Het is namelijk heel normaal (en daarom wel uiterst vervelend en voor een heleboel mensen verwarrend) dat een usb 3.0 op een lagere versie dan Windows 8 gewoon als schijf werkt als Windows draait, maar dat er geen restore mee gedaan kan worden. Oorzaak is simpelweg dat Windows 7 (bootdisk) en lager, geen usb 3.0 drivers 'aan boord' heeft, dit in tegenstelling tot Windows 8.
Daarom worden (of is het inmiddels "werden", de meeste splinternieuwe computers ook nog met een USB 2 poortje uitgerust. Wil een user dan een systeembackup terugzetten, dan dient hij alleen maar de usb 3.0 hdd aan te sluiten op de usb 2 poort.

Laatst bewerkt:
bedankt voor jullie reacties!

heb windows 8.1 op ssd

1x 2 TB 3.0 extern
1x 750GB 3.0 extern en oudere 500GB 2.0

maar het is me nu wel duidelijk

Mooi. Maar nu het voor jou duidelijker is geworden, is het voor mij juist onduidelijker geworden...........
Als jij namelijk Win 8.x 'draait' en met de backup DVD boot op een USB 3.0 poortje, dan mag (kan) er theoretisch geen probleem zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan