Schijf niet zichtbaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ari12

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jan 2012
mensen,
Zelf zit ik met een groot probleem.
Mijn cd driver ging kapot. Toen
had ik van een andere pc de cd driver gepakt en aangesloten.
Verder heb ik aan niks gezeten.
Dus ook niet aan de geheugenkaarten
Maar toen ik de pc weer aan deed gaf hij een schijf niet weer.
De belangrijkste schijf voor mij omdat er persoonlijke dingen op staan die ik niet moet kwijtraken!!!
HOE ZORG IK ER VOOR DAT DE SCHIJF WEL WORDT GELEZEN DOOR MIJN WINDOWS XP PROFESSIONAL SP 3???!!!
HHEEELLLPPP!!!
mvg Ari12 :)

ps ze zitten volgens mij goed aangesloten :P

Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom op Helpmij...

Ik heb je vraag een eigen plaats gegeven. Het is niet wenselijk (lees: niet toegestaan) mee te liften in een vraag van iemand anders. Zoals je ook had kunnen weten bij het accoord gaan van onze huisregels.

Succes met je vraag.

Je bedoelt waarschijnlijk de CD-drive niet de driver (software).
Wat gebeurt er als je hem er weer afhaalt?

Dag ari12,
Als je een IDE schijf gebruikt, die hebben brede lintkabels, dan kan ik me voorstellen dat die niet goed als Master of Slave ingesteld staat.

Achter op het CD station zit, naast de stekker, een zwart hulsje over twee pennetjes geschoven. Het heet een jumper. Er zijn meerdere mogelijkheden om die over verschillende pennetjes te schuiven. Er naast, of op een sticker, staat waar die geplaatst moet zijn voor Ma (master) of SL (slave). Bij jou vorige drive was dat waarschijnlijk anders.

Controleer ook of de brede stekker van de IDE aansluiting wel passend op de aansluiting zit want heel vaak kan die er ook naast geplaatst en opgedrukt worden. Dat is een veel voorkomend probleem.

Dag ari12
Ga eens in apparaatbeheer kijken , of daar het apparaat terug te vinden is. Controleer ook eens of daar gele vraagtekentjes of uitroeptekentjes te zien ziijn.
Ben je zeker dat de vorige cd/dvd lezer kapot was? Het kan ook iets te maken hebben met upper/lower filter.

http://support.microsoft.com/kb/314060/nl

wwoooww mensen BEDANKT VOOR DEZE REACTIES!!!
ik bedoel eigenlijk: mijn geheugen schijf is verdwenen :'(
ik heb alleen maar aan de cd ding gezeten.
maar zou het kunnen dat ik toen zo'n grote witte band los zag en hem aan iets heb vast gezet dat hij daarom de schijf niet weer geeft??
weet een van jullie in elk geval iemand die anders mijn pc kan onderzoeken in omgeving Alkmaar??
kan niks vinden :P
maar alfred......jij hebt hier wel verstand van hoop ik( van de geheugenkaart en van die dichtbijzijnde IDE(hoop ik :P))
ALLEMAAL FIJN DAT JULLIE MIJ VERDER WILLEN HELPEN!!!
MVG Ari12

Ja, een geheugenschijf is het zelfde als een harde schijf.
De jumper kan je zien op deze pagina: http://www.custom-build-computers.com/SATA-Hard-Disk-Jumpers.html

De plaats aan de kabel is ook belangrijk, zoals je zult kunnen zien zitten er in het midden van de lintkabels ook aansluitingen. De schijven die als Master staan ingesteld horen aan (kortere) uiteinden van de lintkabels. Een tweede schijf, die eventueel in het midden van de zelfde kabel kan worden aangesloten, moet Slave worden met de jumper. Op de schijf zelf staat uitleg over welke pennetjes Ma (master) of Sl (slave) zijn. In het plastic staat vaak ook Ma en Sl.

Dit is iets dat je best zelf doen kunt maar wel eerst de spanning er af. Voor persoonlijke computerhulp op dit niveau is het vast mogelijk om een student of scholier te paaien. In elk geval veel succes.

Bedankt

BEDANKT MANNEN!!!!
MET IN HET BIJZONDER ALFRED2!!!
Het schijnt dus dat zo'n grote witte band die in verbinding hoort te zitten met de harde schijf los zat!!
Ik heb aan dingen lopen friemelen dat wil je niet weten!!!
Hoe heet trouwens die 2 kleine plaatjes achter de harde schijf bij wind. xp?? en wat voor een functie hebben ze eigenlijk?? :O
en nog een vraag he..: hoe kan ik weten of de cd-speler compactabel is met deze pc???
MAAR HARSTIKE BEDANKT MANNEN!!! WAT MOEST IK TOG ZONDER JULLIE!!
gelukkig heb ik mijn zoons zijn PSP spelletjes en belangrijke bestanden kunnen behouden.....
NOGMAAL BEDANKT. (jullie verdienen een lint op Beatrix haar verjaardag :P)
mvg Ari12!!

Laatst bewerkt:
De enige twee plaatjes die ik ken zijn "brackets" en bedoeld om de schijf passend te maken in de behuizing. Misschien bedoel je ook wel de wegbreek plaatjes aan de voorkant die, als ze zijn weggebroken ruimte bieden voor een CDRom drive. Aan de voorkant zit er dan plastic dat weg te halen is. Een ander raar ding bij de harde schijf kan de aansluiting voor de aarding zijn.

Alle IDE CDRom stations zullen werken met XP maar voor branders weet ik dat niet zeker. Uitsluitsel kan de leverancier bieden. Kijk hiervoor op de site van het merk en zoek bij drivers naar drivers voor XP. Bij de beschrijving staan denk ik wel de systeemvereisten. Het zou SP2 (ten minste na de update servicepack2) kunnen zijn. Zoeken met Google op het "merk-serienummer" en "XP" zou ook resultaat moeten geven.

Ook gefeliciklapsteerd, we horen dit graag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan