Schijf opruimen, duurt heel lang

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaGroove

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2003
Vandaag kwam ik weer eens op het idee, om mijn schijf op t e ruimen. De standaard fucntie van XP (volgens mij zit die functie ook in wat eerdere versies) werkt meestal goed genoeg.

Helaas is hij nu al(weer) 3 uur bezig met 'berekenen van hoeveel ruimte er kan worden vrijgemaakt'. Zoals het bericht leuk zegt 'dit kan enkele minuten duren'. 3x60 minuten is wat veel :rolleyes:

Ik heb mn pc al een keer opnieuw opgestart, en op nieuw begonnen. (2x aan toe). Toch is hij nu weer 3 uur bezig... hij blijft hangen bij drie blokjes: oude bestanden comprimeren.

Mn CPU is op 100%, vreemd genoeg kan ik wel werken op de PC, zonder dat CPU steigt. Wisselbestandgebruik = 175Mb.

Weet iemand of ik gewoon moet wachten tot hij ooit een keer klaar is? Of moet ik wat anders doen...

mvg

Wouter

Je kan proberen om systeemherstel te doen.

Gewoon een goede PC kopen Wouter ;). Misschien heb je iets teveel eigen gemaakte applications draaien ofzo :rolleyes: .

Mijn advies, wacht gewoon af totdat je pc vanzelf een backup terugplaatst, op de een of andere manier heeft een pc waarmee jij in aanraking komt een zelf-herstellend vermogen naar oudere versies :evil: :D :cool:

Heb je het al eens in veilige modus geprobeerd?

De cleaner werkte goed XP_PC... mijn PC is weer werkend...

Dr zat 4 Gb vast in temp internet... grappige was, dat die 4Gb niet op de PC terug te vinden was...

Maar het werkt weer.. hartelijk dank:D

Gewoon een goede PC kopen Wouter . Misschien heb je iets teveel eigen gemaakte applications draaien ofzo .
Mijn advies, wacht gewoon af totdat je pc vanzelf een backup terugplaatst, op de een of andere manier heeft een pc waarmee jij in aanraking komt een zelf-herstellend vermogen naar oudere versies

Wat gezellig.... tussen haakjes... ik ben nie de gene die alsmaar de pc uit elkaar legt, terwijl er gewerkt moet worden...

maar goed.. dat is geen discussie voor op helpmij...:D

Wouter

Maar wel de enige die loopt te zeiken over teruggeplaatste backups die onmogelijk zijn omdat de meest recente backup al een half jaar oud is :thumb:, misschien had windows systeemherstel dus ook wel gewerkt ook al had je nog geen herstelpunten gemaakt:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan