schijf opsplitsen windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

martens

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2004
Hallo,

Ik heb een laptop met een harde schijf van 500GB waar windows 7 op geïnstalleerd is.Als ik bij schijfbeheer kijk is de schijf op gesplist in 4 partetitie's:
C acer 450 GB vrije ruimte 419GB
Systeem reserved 100 MB vrije ruimte 70 MB
Oem partetitie 3.50 GB vrije ruimte 3.50 GB
Herstel partitie 11.72 GB vrije ruimte 11.72 GB
Ik wil graag een partitie creëren waar ik mijn bestanden en gegevens op kan slaan voor als windows 7 opnieuw geïnstalleerd moet worden, hoe moet ik dit doen en welke ruimte moet ik hiervoor gebruiken, mag ik een van de bestaande partitie's hiervoor gebruiken of moet ik een nieuwe aanmaken en hoe kan ik dit doen?

Graag hulp,

Groetjes Peter

Laatst bewerkt:
Aangezien de schijf volledig gewist word, om opnieuw te partitioneren, zou ik zeggen: maak gewoon een map aan in de C schijf, en plaats daar alles in ^^

Hallo MRSPYCHO,

Is het misschien mogelijk een van de bestaande partitie's te vergroten zonder dat alles verwijderd wordt.
Ik heb het programma partition magic 7, maar volgens mij zit kan windows 7 dit zelf ook?

Peter

maar dan word altijd de partitie gewist.

je kan wel eerst even alles verplaatsen (persoonlijke files) naar externe schijf, en dan nadien terugzetten. jammergenoeg kan je de windows files niet kopieren/verplaatsen

Partitionmagic schijnt niet te werken onder windows 7.
Weten jullie misschien een ander programma dat wel werkt onder windows 7?
Onder systeembeheer (schijfbeheer) schijnt het ook te kunnen, maar ik weet niet hoe.

Peter

Hallo,

Het probleem is opgelost, het staat namelijk onder "help" beschreven hoe je de C partitie kunt verkleinen ofwel opsplitsen zonder dat alles verwijderd word.
Er word dan vanzelf een partitie bijgemaakt welke je zelf een naam kunt geven en welke je NFTS of FAT32 kunt formateren.

Hartelijk dank voor de hulp.

mvg Peter

ik heb Paragon Partition Manager™ 10.0 Personal gebruikt in windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan