Schijf partities aanpassen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

sander0000

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2011
hallo

ik heb een laptop met een harde schijf die gedeeld is maar op de D schijf staat meer Gb dan op de C schijf.mijn vraag is kan ik van de gedeelde schijf EEN schijf maken.zo dat ik alles op de C heb staan.????:confused::confused:

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi...

Waarom zou je dat willen??Lijkt het je niet verstandiger om je data op een aparte partitie te houden??
Op zich kan natuurlijk wel wat jij wilt maar dan zal je eerst al je data op D moeten veilig stellen.Dan zou je D kunnen verwijderen en dus 1 grote C maken.
Is niet verstandiger om(indien mogelijk)ruimte van D aan C te geven??

EDIT:tevens heb ik de titel van je vraag aangepast.
"vraag"zegt niets over je vraag.;)

Laatst bewerkt:
Haha is niet zo moeilijk.
Moet er wel genoeg vrij zijn op D.
Zou je het volgende willen doen?Download onderstaan progje(full7.0home)
Maak eens een screen van de openingspagina.Die laat je schijven zien en evt vrije ruimte.Kan ik het beoordelen en evt een stappenplan voor je maken.
http://www.partitionwizard.com/download.html

Een plaatje van de openingspagina

Schermafdruk bijvoegen : van het volledige scherm : [PrtScn] knop; van het actieve venster : [Alt][PrtScn] toetscombinatie. Start -> Uitvoeren -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen. Uploaden via de Paperclip knop in nieuw bericht.

staat in me bericht hierboven.Gebruik maken van de paperclip.(geavanceerde functie bericht)

Nou dan vertel maar eens wat je ziet.

C is hoe groot en hoeveel daarvan nog vrij/bezet??
D is hoe groot en hoeveel daarvan nog vrij/bezet??

Screen moet dan als zoiets uitzien.
screen.jpg

de C schijf gebruikt 15.5 Gb en beschikbaar 1.40

en de D schijf gebruikt 6.87 Gb en beschikbaar 10.4 Gb

en er staat iets van FAT32 en een aparte schijf *:OO maar die is niet in gebruik

Laatst bewerkt:
Staat bij beide fat32??:rolleyes:
En de volgorde van boven naar beneden.
*oo
C:
D:
??

Laatst bewerkt:
kan ik het niet via de mail sturen dat is makkelijker ik kan het niet zo goed uit leggen wat er allen maal staat is te moeilijk

frankwannet@helpmij.nl

Stuur de bijlage maar als mail.Zit me net te bedenken dat je wel een hele kleine schijf hebt.Of dan nodig is om ruimte aan C te geven?.
Ik zie de mail wel

screen2.jpg

Mail ontvangen en als bijlage gezet.Ik ga nu een verhaaltje typen.Zal ik zo plaatsen in dit topic

Komt die

Open het progje en klik de D aan.In linkerdeelvenster komt een regel:move/resize..klik die aan.
Er komt een pop up van je D.Ga met je muis op de linker vertikale lijn staat en maak schuifbeweging naar rechts.D wordt kleiner en kan je bijv 5gb van afhalen.(aan jou de keuze)
Laat muis los en klik op OK.
Nu kom je weer in je hoofdscherm en klik nu de C aan.linker deelvenster komt move/resize en klik die aan.Er kom een popup van je C.Met als goed is rechts een grijs gebied.
Ga met je muis op rechter vertikale lijn en schuif naar rechts.C wordt groter.(opvullen)Muis los en klik op OK.
Je komt weer in je hoofdscherm en klik linksboven op APPLY.
Progje gaat nu zijn werk doen en laat hem dat doen.Laptop met rust laten.Kan zijn dat die een keer herstart.

Laatst bewerkt:
oke dankje hij doet het.ik heb nu op de C 6.42Gb en ik heb nu me documenten op de d staan dank:thumb::thumb::thumb::d:d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan