Schijf = stoek?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Keltie

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2003
Euh.. jah..

Ik heb een systeempje met daarin maarliefst 3 schijven:

2x SATA schijf van 120GB (ik meen maxtor, maar schiet me daar niet op af)
1x IDE schijfje van 20GB (ik meen maxtor, maar schiet me daar niet op af :p)

sinds kort blijft het systeem tijdens het opstarten komen met een disc-control ( alsof je hem niet goed hebt afgesloten, hij is echter wel goed afgesloten :rolleyes: ) :eek:

Betekend dit dat mijn Harde Schijf aan het stoek gaan is?

ik weet eigenlijk niet welke schijf de control krijgt, ik gok de 20Gb, want die is het oudst en de control is nogal snel klaar :)

(die 20Gb schijf heeft 4jaar gefungeerd als SWAPdrive op school en dus de nodige treinritjes e.d. meegemaakt)

zit nu op stage/werk :cool: en kwam hier net een proggie genaamd HddLife tegen, dus dat moet ik nog ff thuis draaien.. maar ik vond dit verhaal al een beetje verdacht overkomen.. normaal hoort die disc control alleen terug te komen als je hem niet afmaakt.

indeling systeem:
20GB > Windows XP SP2
120GB > Data
120GB > Data
de 120GB schijven zijn verdeeld in verschillende partities (of 1 verdeeld in partities en 1 niet, dat weet ik niet meer zeker :o )

Laatst bewerkt:
hmm... als disc control komt opzetten zit het probleem waarschijnlijk op de schijf (of partitie) waarvanaf je de pc opstart.

Misschien is het handig om eens een keer uitgebreid opruiming te houden op je systeem. Alle oude zooi weggooien, defragmenteren, tijdelijke bestanden verwijderen, registry opschonen, en als je toch bezig bent, met een even een programma als diskdoctor over die schijven heen laten snuffelen.

als ie na zo'n actie nog steeds kuren heeft, zou ik maar snel backups gaan maken va je belangrijkste bestanden

mjah.. systeem is net nieuw opgezet.. had een tooltje gevonden (van hier ergens vandaan meen ik) .. HddLife dus dat dadelijk thuis maar eens draaien.. en anders vanuit Windows maar eens schijfcontrole, waarbij hij automatisch alles repareert...

tis eens chijf die 4jaar lang mee op reis naar school is geweest dus misschien is een andere schijf ook niet zo gek.. heb nog ergens een 120GB schijffie leggen, maar die gebruik ik liever niet voor Windows.. maargoed.. gelukkig hebben we Ghost, kan je hem zo overzetten :thumb:

(maar liever niet :p )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan