Schijf uitgevallen op Dual Boot systeem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zatopek

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2005
Hallo,

Gisteravond een probleem met mijn Dual Boot systeem. Tijdens het maken van een Back-Up met Ghost van mijn W2K configuratie hoorde ik al een klik, net alsof je de PC uitzet. Heb er verder geen acht op geslagen maar toen de Back-Up gemaakt was kreeg ik een blauw scherm voor mijn kiezen.

Toen geprobeerd de PC op te starten, kreeg een piepje te horen en de melding van press f1 to resume.......... Het scherm liep verder door en ik kwam in het dual-boot scherm....

W2K kan ik nog gewoon opstarten maar XP niet. XP staat op een aparte schijf, net zoals W2K. Ik heb nog een derde schijf en die is voor de Back-ups.

Als ik probeer XP toch op te starten krijg ik wel heel even het logo van XP te zien, ook als ik veilige modus probeer of wat voor configuratie dan ook binnen XP.

Dat lijkt me toch een teken dat de schijf niet stuk is of toch................?

Wie weet hier meer van en kan mij alsjeblieft verder helpen..........

Alvast ontzettend bedankt en groeten,
Zatopek

Je win2k opstarten en HDtune installeren. Daarmee die schijf controleren of fouten. Doe wel de uitgebreide test. Duurd ongeveer een half uurtje. Ligt er aan hoe groot je schijf is Ik denk dat je schijf dan wel de geest heeft gegeven. Dat programma is speciaal ontworpen voor HD controle en monitoren van je HD. Het is gratis en vrij makkelijk. Ik heb het standaard op mijn server staan.

Met vriendelijke groet,

Helpdeskje

XP start nu weer op............. Ben wel blij natuurlijk. Heb er eigenlik niets aan gedaan, was een en ander van plan na wat tips van een kennis. Ik moest in de BIOS eerst de bootsequence wijzigen voor opstarten van CD-ROM. Ik dacht toen, laat ik eens kijken welke harddisken worden uitgelezen in het BIOS en daar stond ook de XP schijf bij. Gaf me al een warm gevoel..........

PC aangezet en toen probeerde ik via het boormenu XP wer op te starten en hij doet het gewoon................ :shocked::thumb:

Vreemd allemaal. Ik heb al wel enige tijd problemen met de voeding van deze PC, dus het zal wel daar aan liggen?

Groeten,
Zatopek

Hoeveel watt is je voeding? En wat voor hardware heb jij in je pc? Misschien trekt je voeding het net of krijgt deze het te warm.

Voeding is idd wat aan de magere kant wat ik er nu in heb zitten. Word donderdag iets aan gedaan. Ik moet de PC telkens als ie koud is 2x opstarten. De eerste keer boot ie niet. Als ik dan de aan/uit knop ingedrukt hou dan start ie daarna wel op :shocked:

Donderdag komt er dus een andere voeding in.

Ik heb er drie harde schijven in, 2 DVD spelers en een forse Videokaart met 512 MB en een knots van een koeler erop....................

Er staat op de voeding 300Watt en dan ff later nog wat teksten en dan 250W maximum.

Is dat te weinig?

Pleur er minimaal 500 watt in!! :O dan vind ik het namelijk niet vreemd dat de voeding gaar is. Beter te veel watt dan te weinig. Ik heb zelf 700 watt er in zitten terwel ik er weinig in heb zitten. Wat heeft je pc voor videokaart en 300 watt is uit het tijdperk van Pentium 3 en zo.

En wat voor processor heb je in je pc draaien en werkgeheugen en wat nog meer? Ik raad minimaal 500 watt aan. Hoe minder je hebt hoe zwaarder je voeding het heeft. Dus warmer word hij en hij slijt meer. Raadzaam is om de pc op een goed watt volume te laten werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan