Schijf van 2TB formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
Ik heb enkele weken geleden een harde schijf van 2 TB gekocht, die enkele weken goed heeft gedraaid, maar ineens overging op "dynamische schijf". Zie http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/639965-Tweede-schijf-dynamisch.

Ik heb de data nog van de schijf af kunnen halen, maar kreeg de schijf vervolgens niet verder geformatteerd dan 54%. Ik heb nu een andere nieuwe schijf van 2 TB geplaatst en die gaat ook niet verder dan zo'n 54%. Kan ik die nu onderbreken, maar: waarom krijg ik die schijven niet geformatteerd? Het gaat om Windows 7 Pro, ik had de eerste schijf eerst geformatteerd onder Windows XP Pro.

Laatst bewerkt:
Hoi Peter,

Heb je het al met een andere (Sata) kabel geprobeerd?
Gewoon om de datakabel uit te sluiten.

Gr,

DZ

De SATA kabel zou het kunnen zijn, en of diverse instellingen in je BIOS ..

Ik heb het formatteren onderbroken en daarna opnieuw geprobeerd en toen kreeg ik steeds de melding, dat het formatteren was afgebroken. Daarna heb ik geprobeerd te formatteren met het betaalde programma Paragon, die een I/O-error aangaf: fouten op de harddisk. Daarna probeerde ik het met het grtais programma Minitool Partition Home en die formatteerde de schijf in twee (!) seconden. Verrassende en even onbegrijpelijke wending. Vooral dat snelle formatteren is mij een raadsel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan