Schijf verbergen en Chrome "Wachten op cache"

Status
Niet open voor verdere reacties.

ramshield

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2008
Hallo allemaal,

Ik heb 2 vragen. Hoe kan ik een schijf verbergen? Ik heb een dual boot, en wil hiermee voorkomen dat ik per ongeluk iets op deze schijf zet.

En dan heb ik een probleem. Sinds ik een SSD gebruik heb ik last van het probleem dat als ik op Google Chrome zit, regelmatig krijg te zien linksonderin "Wachten op cache".
Op dat moment loopt mijn browser vast, en een tel later mijn algehele computer. Als je dan een minuut wacht verspringt alles ineens, dat het weer verder gaat.
Is hier een oplossing voor? Het gebeurd regelmatig, en het is dan ook behoorlijk irritant.

Enkele dingen die ik al heb geprobeerd: Flash uitzetten, aparte flash gebruiken, laatste Realtek HD Audio Manager downloaden, alle extensies uitzetten, Windows 8 geprobeerd, Windows 8.1 geprobeerd, nu Windows 8.1 Pro N.
Ik draai de laatste versie van Google Chrome.

Hoe heb je dualboot geregeld?

Ik gebruik masterboot: http://www.schoonepc.nl/instal/multibt.html
Is niet gratis, kost een beetje en werkt perfect.
Als je A opstart verbergt hij b en c en.....
Start je B op dan verbergt hij a en c en....
Allemaal gemakkelijk instelbaar.

Klein nadeel je moet met een usb stick opstarten en via dos installeren en aanpassen gaat ook via dos.

Op C:\ zit mijn Windows, D:\ gebruik ik voor games.
E:\ zou dan voor Linux moeten worden, en dus wil ik deze verbergen om te voorkomen dat hier iets op komt.
Dan de schijf van Linux verbergt hij al, daar heb ik niks mee gedaan.
Ik heb EasyBCD geinstalleerd om dual boot te regelen. Hier hoef je niet met USB op te starten en via bios te regelen!
(Vind het overigens wel raar dat je hier een apart programma moet voor installeren om dat te regelen, maargoed).

Waarom Raar?
Moet M$ alles leveren? nog meer monopolie?
En zijn al hun oplossingen zo goed?
Verder is masterbooter en pracht van een programma. Blinkt uit in eenvoud van bediening en doet alles wat je nodig hebt.

Linux hoef je niet te verbergen, windows kan er toch niets mee, tenzij je totalcommander gebruikt. Die kan van windows wel naar linux.
Je zou dus ook kunnen volstaan met grub en de windowspartitie niet mounten als je naar linux gaat.

Laatst bewerkt:
Ik zeg niet per se dat Microsoft dit moet doen, en vind het vreemd dat je voor dergelijke programma's dan ook moet betalen, maar daar gaat het un verder niet om.
Mijn vraag is om een schijf te verbergen, enig idee hoe ik dit doe?

Zoals ik al aangaf, als je 1x windows en 1x linux draait hoef je niets te verbergen.
Windows kan niet met de linux partitie over weg.
Linux kan pas wat met de windows partitie als die gemount wordt en dat doe je dan niet.
Je kunt dan met bv grub booten.

Ik heb in totaal 4 schijven, 1 Windows, 1 Linux, en 1 voor games voor Windows, en dan nog 1 voor Linux voor bestanden.
Als ik die laatste schijf in Linux gebruik verdwijnt ie in Windows zeg jij?

En dan zit ik nog met het ergelijke probleem van "Wachten op cache" met Google Chrome, enig idee?

aha, dat is uitvoerigere informatie.
Windows is in ntfs geformatteerd.
Linux is in ext3 of ext4 geformatteerd.
Windows kan zonder trucks geen ext3 of 4 lezen (wel met totalcommander)
Linux kan niet zomaar ntfs lezen, naast het feit dat daar drivers voor nodig zijn moeten ze ook nog eens gemount worden.

Dus het ene systeem kan standaard niets met het andere systeem.
Standaard, er zijn altijd wel mogelijkheden, maar daar moet je dan echt moeite voor doen.

Dus verbergen hoeft niet. Met mijn bootmanager verberg ik win xp voor win 7 en anders om. Linux verberg ik nooit.
Dan verberg ik data ook nooit.
Als jij die 4 schijven hebt zoals beschreven heb je, zoals ik begrijp, 2 boot partities.
Die verbergen voor elkaar heeft zin als het verschillende windows zijn, maar verder niet.

Ik hoop dat dat dingen duidelijker maakt.

De cache.
Daar weet ik weinig van.
Misschien de totale chache van chroom, ik gebruik firefox, helemaal wissen. Misschien zit daar ergens een fout in. Maar dit is een gok.
Misschien maak je een nieuwe vraag aan met alleen dit als item.

Ik heb de cache al meerdere keren geleegd, helpt niks helaas...

Da lanceer deze eens als nieuwe vraag met alleen het cache deel.
ik kan je hier niet mee verder helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan