Schijf Vol terwijl dit niet zo is

Status
Niet open voor verdere reacties.

deaapdaar

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2008
de map van windows blijkt 32 gb groot te zijn en dit is niet zo als je IN de map kijkt dan blijkt hij 3.2 GB te zijn dit is erg vervelend want mijn harde schijf is maar 39GB groot ik wilde weten of dit oplosbaar is zonder Bijvooirbeeld Windows opnieuw te installeren

Bedankt.

Hetzelfde?

Weet je zeker dat je geen appels met peren vergelijkt? De grootte van de Windows map is inclusief alle onderliggende files. Als je in de Windows map kijkt is de grootte alleen dan die van de files in de map Windows en de files die de mappen aan geven, maar niet die van de inhoud van alle onderliggende mappen.
Als je het zeker weet dat het hetzelfde moet zijn kun je:
  1. Met CCleaner tijdelijke files wissen inclusief die in \Windows\Temp
  2. De eigenschap van de map windows (met de verkenner) veranderen zodat hij gecomprimeerd wordt
  3. De schijf defragmenteren
  4. Overwegen een aantal oude herstelpunten te wissen; scheelt ruimte in de \Windows map
Kijk dan nog maar eens weer naar de grootte van je Windows map.

Laatst bewerkt:
bedoel je met de map windows niet map program files waar de map windows inzit?

het comprimeren en defragmenteren lukt ook niet als die klaar
is met comprimeren of defragmenteren. met de eigenschappen in de map is die 3,2 gb groot dit is vreemd en hij wordt ook niet kleiner door te comprimeren:confused:

Map windows

De map windows zit niet in de map "program files" zoals maikel9 beweert maar heeft als pad c:\windows.

Probeer je een bestand groter dan 2Gb te maken ? Dan bestandssysteem converteren naar NFTS.
Gr. Ton

misschien een stomme opmerking

maar dat zei die bij mij eerst ook heel de tijd
tot ik erachter kwam dat hij bij mij alles op de c schijf zette en de d schijf was helemaal leeg en dat terwijl het veel meer ruimte heeft

en miss nog dommer snap ni hoe het kan

Installeer een partitie editor

Met een partitie editor kun je partities wijzigen zonder ze te beschadigen. Deze installeer je eenvoudig via windows waarbij je de c drive vergoot (wat waarschijnlijk grijs of als leeg word weergegeven worden), daarna herstart je de computer (geeft de tool aan) en vervolgens herstart je de computer en laat je het programma zijn werk doen.

Het meest makkelijke programma dat ik gebruik heet PartitionMagic 8.0 (alleen voor XP)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan