schijf wissen

Status
Niet open voor verdere reacties.

high slawonic

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2008
Hallo, ik wil graag alles van mijn computer wissen en met een schone lei beginnen, omdat ie helemaal vol zit met troep, fouten, etc. Maar ik weet niet hoe ik het moet doen. Kan iemand me helpen? Ik wil hem echt wissen en niet al die dingen per stuk gaan behandelen want ze laten zich niet benaderen enzo. Te veel tijd en te veel moeite.

Oh ja, kan iemand mij vertellen hoe ik mijn bestanden kan bewaren? Ik wil ze op een schijfje branden maar mijn pc heeft iets waardoor geen enkel brandprogramma werkt o_O Hij heeft een dvd brander, vroeger deed ie het wel volgens mij, maar nu diet ie het niet meer, of het programma nou legaal is of niet... En ik heb geen uitneembare schijf (te duur). Bestaat er nog een manier om toch enkele gigabites te bewaren? Als het niet lukt dan kopieer ik alles wel opnieuw, geen groot probleem op zich...

Als hij bij de aankoop erbij geleverd moest zijn, moet ik hem in principe wel hebben (alleen even zoeken). Is die nodig om de nieuwe Windows erop te zetten?

En als ik hem niet heb? Hoe moet het dan?

Ik heb hier een onuitgepakt schijfje waarop staat: Drivers and utilities - already installed on your computer - For reinstalling Dell System Software.

Is dat 'm?

Je moet inderdaad een Windows CD hebben om opnieuw te kunnen installeren, maar blijkbaar heb je die dus niet. Zit er op de computer een sticker met de key van Windows?

Dan gewoon even een Windos CD downloaden (let even op of je de Pro of Home versie moet hebben) en gebruiken met de key van de sticker

Bedankt.

1. Hoe kan ik erachter komen of ik Pro of Home heb?
2. Waar kan ik het downloaden?
3. Kan ik daarmee een nieuwe Windows installeren, of ook deze wissen?

Bedankt.

1. Hoe kan ik erachter komen of ik Pro of Home heb?
2. Waar kan ik het downloaden?
3. Kan ik daarmee een nieuwe Windows installeren, of ook deze wissen?

1) staat ook op die sticker op je PC
2) internet, link mag ik helaas hier niet geven
3) allebei

Zit ik goed als ik de Windows XP Home Startup Disk 310994 heb gevonden? Of mag je dat ook niet zeggen. Anders weet ik niet of ik het juiste heb of niet...

Denk niet dat dat goed is....

je kunt ook gewoon kijken of je van iemand een cd kunt lenen

google met:"Windows XP Home Startup Disk 310994 " en je krijgt een zee van informatie, naar mijn mening ook helemaal legaal...
Joop

Sterker nog, ik heb hem al gedownload, maar ik weet dus niet of dat is wat ik moet hebben. Vind jij van wel?

Een start-up disk is helaas GEEN installatie-disk.......

Start eens op met f11 ingedrukt grote kans dat je dan in een recovery console komt om je pc terug naar fabrieks instellingen te brengen.
Als dit zo is ben je echter wel alles kwijt wat er aan documenten staat, best dus toch eens eerst kijken of je niet ergens kunt backuppen of de dvd brander weer aan de praat te krijgen en dat zou het upper lower verhaal in het register zijn.
Staat de dvd speler wel in verkenner of apparaad beheer??
Heb je ook geen applicatie en support cd/dvd??

Oke bedankt, ik zal nog ff kijken wat ik doe. Kan iemand me trouwens vertellen hoe ik mijn bookmarks uit Mozilla Firexos kan bewaren? Ik bedoel, in welke map ze staan zodat ik ze in een keer kan kopieren, in plaats van één voor één, het zijn er nogal veel.

Ga in Firefox bovenin de balk naar Bladwijzers -> Bladwijzers organiseren en kies daar daan linksboven voor Bestand -> Bestand exporteren.

Op die manier kun je ze later ook weer importeren.

Oh en ik heb nog een probleem, ik wil er geen apart topic voor starten. Mijn laptop loopt nu steeds vaker verschrikkelijk vast, en gaat dan opeens uit. De onderkant voelt heet en als ik hem anzet zegt ie dat ie overhit was geraakt. Wat kan ik hieraan doen? Iets openmaken en schoonmaken, misschien?

toch maar even een nieuw topic voor maken.
deze ga ik op slot zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan