Schijf word niet gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

caki55turq

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2009
Hallo,
ik heb een Maxtor (Diamondmax 22) 500GB Harde schijf (sata)

op zondag middag heb ik mijn computer aangezet en ik krijg een melding van (Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot deviceand press a key)

en ik heb geprobeerd kabels er uit en er weer in te doen maar ik kreeg mijn harde schijf nog steeds niet te zien. maar ik ben er wel achtergekomen dat mijn harde schijf stroom krijgt.
12042009078.jpg

Wie kan mij mischien helpen alvast bedank
:rolleyes:

Wordt je hardeschijf wel weergeven in je bios? F2 of DEL bij het opstarten indrukken.
Zo niet?
- Zet het kabeltje op een ander sata slot op je moederbord
- Probeer een ander sata kabbeltje

Wanneer het wel het geval is probeer d.m.v. bijvoorbeeld "I Have The Password" (bootable cdtje met allerlei tooltjes) verschillende testen uit te voeren als bijvoorbeeld HD Tune of start bijvoorbeeld Checkdisk.

:thumb:

Wordt je hardeschijf wel weergeven in je bios? F2 of DEL bij het opstarten indrukken.
Zo niet?
- Zet het kabeltje op een ander sata slot op je moederbord
- Probeer een ander sata kabbeltje

Wanneer het wel het geval is probeer d.m.v. bijvoorbeeld "I Have The Password" (bootable cdtje met allerlei tooltjes) verschillende testen uit te voeren als bijvoorbeeld HD Tune of start bijvoorbeeld Checkdisk.

:thumb:

Bedankt voor je reactie , maar ik heb het al op een ander sata slotje geprobeerd maar werkte niet en ik kom niet in mijn bios er zit een wachtwoord op maar via boot geeft die hem ook niet aan mijn maxtor 500 GB ik heb net ook gemerkt dat als ik de schijf aansluit veel gaat laden tijd het opstarten maar als ik hem niet heb aangesloten heb dan dan gaat die niet zo lang laden dus ik denk dat die hem wel vind maar niet herkent of zow.

in dat geval woord het dan een nieuw schijf kopen.helaas.
of als deze nog vrij nieuw is aan spraak maaken op je garantie recht.

ik heb dus exact het zelfde probleem nu al voor de 2e keer met een andere schijf en hij wordt niet herkent in mijn Bios daar staat bij de sata 1 sata 2 enz. not detected.
en terwijl hij wel gewoon stroom krijgt want de schijf draait gewoon

ik heb dus exact het zelfde probleem nu al voor de 2e keer met een andere schijf en hij wordt niet herkent in mijn Bios daar staat bij de sata 1 sata 2 enz. not detected.
en terwijl hij wel gewoon stroom krijgt want de schijf draait gewoon

Dan heb ik ook een vraagje aan jou is het gewoon tijdens het opstarten gebeurt.
en heeft iemand mischien al een oplossing:( want ik ben van plan een nieuwe te kopen en wie kan mij een tip geven welke schijf ik moet halen samsung,maxtor of hitachi.

ik wilde gewoon mijn pc opstarten en dan krijg ik de melding van dat booten en de dag er voor deed hij het gewoon prima.

zou kunnen maar ik had wel een goede virus sccan al zeg ik het zelf en ik scan mijn pc 4x per week

ik ga terug naar de winkel en ze helemaal uitkafferen :thumb: ik zit gelukkig nog in de garantie periode:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan