Schijf wordt niet volledig gedefragmenteerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

fireproof

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2013
Hallo,

Toen ik mijn laptop aanschafte reageerden mijn programma's gewoon snel. Sinds kort moet ik een flinke tijd wachten voordat programma's zijn opgestart. Vooral render-programma's zoals Adobe After Effects geven veel problemen (vastlopen, heel traag enz.) Ik heb een i7 processor 2,4 Ghz, 8GB ram geheugen, en dan 750 GB HDD 5400 rpm.

Ik heb geprobeerd mijn schijf te defragmenteren. Hij gaf aan dat hij klaar was maar er stond nog steeds: 11% fragmentatie.

Iemand een idee wat er aan de hand is? Alvast bedankt.
defraggler1.jpg

Sommige delen op je harde schijf zijn niet verplaatsbaar, en dus niet te defragmenteren. Deze zullen dus altijd gefragmenteerd blijven.

Op de C partitie staat het besturingssysteem en dat betekent dat bepaalde systeembestanden continu zijn geopend.

Dat kunnen – bijvoorbeeld – de logboeken zijn, maar ook het virtueel geheugen.

Dergelijke bestanden kunnen niet worden verplaatst, want dát is wat er gebeurt tijdens het defragmenteren en worden dientengevolge overgeslagen.

Geen nood, want uiteindelijk zal 99,99 (of meer) procent van die C: partitie keurig netjes worden gereorganiseerd. Je hoeft je geen zorgen te maken.

Maar een andere schoonmaak beurt kun je ook wel eens uitvoeren.

Hmm, Ik heb net Puran Defrag uitgevoerd. Daarvan de Boot Time Defrag. Hij ging tijdens het opstarten Defragmenteren.
Dit is het resultaat:
defraggler2.jpg
Ik ben zeer tevreden! Niet alleen opstarten is sneller geworden maar ook de programma's werken weer uitstekend. Als ik de laptop uit slaapstand haal zie ik alleen even een felle flits en dan ben ik er. Voorheen duurde dit minstens 15 seconden.

He fireproof, al beter he. Als je de vraag opgelost vind dan zet deze maar als opgelost. Groeten van Manamana en ook DJ denk ik. :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan