Schijf zit zo vol.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jimvanderwoude

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2012
Hallo allemaal,

Sinds een tijdje wilde ik weer een spel gaan spelen op mijn laptop (Battlefield 4). Omdat ik natuurlijk op een laptop speel moet die altijd op de laagst mogelijke setting. Laatst toen ik het wilde spelen ging het al vastlopen wat het normaal gesproken niet doet. Ook wilde ik een nieuwe mappack (Uitbreiding) downloaden en hier kwam dan het probleem.

Op mijn harde schijf OS (C:) is nog maar 3,38GB van de 160 beschikbaar. Hieruit komt natuurlijk dat mijn computer slomer is geworden.
Weet iemand wat een goede manier is om je harde schijf helemaal leeg (schoon) te maken. En verwijder ik hier niet belangrijken documenten mee?

Alvast heel erg bedankt voor de reacties. En ik hoop zo snel mogelijk van jullie experts te horen:)

Groeten,

Jim

jimvanderwoude,

Als je de hele HD wil leeg maken. Dan staat er niks meer op. Dan verwijder je Windows zelf en het spel ook. Dat is dus niet handig.

Wat je zou kunnen doen is Ccleaner gebruiken. Dit programma verwijderd veel tijdelijke bestanden. Waardoor je veel ruimte kan legen.

Wat ook vaak helpt is om de prullenbak op je bureaublad leeg maken. Dit vergeten mensen namelijk ook nog vaak.

Laatst bewerkt:
SLEEP de map met documenten onder users naar D:\
Dan staat alles op D:\
Daarna nog even de c:\ schijf doorzoeken op *.doc, *.docx *.ppt etc, etc of je nog wat over het hoofd gezien hebt.
Ook die bestanden dan verplaatsen.
Als je dan zeker weet dat er niets belangrijks meer op staat kun je er straffeloos, mbt verlies van documenten, met de schijf aan de gang gaan.

Grotere schijf aanschaffen kan natuurlijk ook, 160GB is niet echt veel.

Bestaat de schijf niet uit meerdere partities waaronder eentje voor data?

Kijk eens in schijfbeheer en/of verkenner.

Er staat inderdaad een D schrijf ernaast met 279GB waar ik niet op had gelet. Beetje een domme fout.

Ik ben nu bezig om de bestanden die ik wil behouden te verplaatsen naar de D schrijf. wel krijg ik steeds een fout ( X80070057). Die probeer ik nu te verhelpen met een PC Health advisor. Ik hoop dat ik dit op de juiste manier doe?

Nee gewoon verslepen werkt niet. alleen sommige gedeelte´s gaat die dan verplaatsen.

Toen ik mijn pc opstarten stonden er over 5 programma´s dat ze niet meer werkte. Ook werken mijn spellen nu niet meer.

Laatst bewerkt:
Heb nu alles kunnen verplaatsen wat er verplaats kon worden. Dit ligt ergens rond de 40 GB. Hoe kan ik al die andere bestanden die ik niet zie verwijderen?

Daarna nog even de c:\ schijf doorzoeken op *.doc, *.docx *.ppt etc, etc of je nog wat over het hoofd gezien hebt.

Nogmaals bedankt voor uw snelle reactie. Ik snap alleen nog niet wat u bedoelde met de Doc en de andere stukken. Kunt u dit mij wat verder uitleggen?

Als je met geopende verkenner rechts boven *.doc in geeft zoekt hij de betreffende schijf na naar documenten die op doc eindigen. word documenten eindigen meestal op doc en docx
Libre/open office op OOD (dacht ik) en WordPerfect op wpd.

Afhankelijk van welke programma's je gebruikt zijn er nog meer extensies die voor jou belangrijk zijn om na te lopen. Welke kan ik van hier uit niet zeggen.

Als de verkenner dan alles gevonden heeft kun je die allemaal selecteren en verplaatsen naar ergens op je d: schijf.

Mag hopen dat dit het voor jou duidelijker maakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan