Schijfbeheer bevat geheimzinnige schijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hommel

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2007
Hallo,
Recent een ACER desktop(-je --> klein model) gekocht: C-AX3400 (X3400) aangeschaft.
Bevat Win 7 Home premium 64 bit.
Er zit een recovery voorziening op en de Hard Disk (schijf 0)bevat behalve een systeempartitie C: ook een Datapartitie D:

In schijfbeheer : http://i374.photobucket.com/albums/oo184/Hompie/forum/Schijfbeheer.png
vind ik naast een USB-stick (schijf 1)
en een DVD-drive E: (CD-ROM-station 0)
ook nog een F: (schijf 2) en een G: (schijf 3).

Ik kan alles terugbrengen tot wat ik op mijn computer aantref, behalve de laatste 2 (F: en G: ). Het betreft geen virtuele CD-drives of zo, zoals b.v. met MagicISO en MagicDisk.

Ik voeg hier nog aan toe, dat ik in de verkenner F: en G: geen van beide aantref.
In het command-window (Start\Uitvoeren\Cmd ---> line commands) komt wel op C:\>Dir F: en C:\>dir G: het antwoord: apparaat apparaat is niet klaar.
Er zit dus wel iets, want b.v. C:\>dir Q: (is er helemaal niet) geeft: Het systeem kan het opgegeven pad niet vinden, ten bewijze van Q: is er helemaal niet.

Graag zou ik willen weten, wat deze beide schijfaanduidingen betekenen.

Laatst bewerkt:
Vermoedelijk een Geheugen kaart lezer aanwezig?

Nee, toch niet! Er zit behalve een USB WiFi-adapter en een USB muis-adapter wel een memorystick in. De laatste zit natuurlijk ook in schijfbeheer.

Ik voeg hier nog aan toe, dat ik in de verkenner F: en G: geen van beide aantref.
In het command-window (Start\Uitvoeren\Cmd ---> line commands) komt wel op C:\>Dir F: en C:\>dir G: het antwoord: apparaat apparaat is niet klaar.
Er zit dus wel iets, want b.v. C:\>dir Q: (is er helemaal niet) geeft: Het systeem kan het opgegeven pad niet vinden, ten bewijze van Q: is er helemaal niet.:(

Helemaal goed Ellasar!!! Bedankt!!!:thumb:

Nooit eerder geweten, dat die kaartspleetjes ook als disks worden aangeduid.
Nl. die dingen nog nooit eerder gebruikt.
Mijn PDA-kaartje erin en zie daar: de verkenner laat 'm zien met inhoud.

Op mijn laptopje van enkele jaren oud (ook ACER, Aspire 5920G, Win XP Pro) zit ook zo'n sleuf, maar nooit gebruikt. Net gekeken: De dummy zat er nog in. Met het PDA-kaartje erin: keurig in de verkenner terug komend, maar in Schijfbeheer niks! Is dat correct voor XP?
Wellicht is dat de reden, dat ik er nog niet van op de hoogte was.
Blijft toch dom hoor, geen goedpraterij!!!:D
Nogmaals bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan