Schijfbeheer/disk management ziet nieuwe HDD niet - Bios wel

• Onderwerp starter Onderwerp starter DocM3
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DocM3

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 aug 2010
Hallo alwetende forumleden,

Mijn schoonvader heeft een nieuwe pc hier staan waar hij graag een nieuwe 2TB WD Caviar Black in wil zetten. Althans, dat doe ik voor hem ;) De PC draai op windows 7, 64 bit.
Nu zit de schijf er in via een mooie SATA aansluiting, hij draait, de BIOS herkent hem ook, maar wanneer ik in device manager kijk om hem te formatteren is hij nergens te vinden.

Ik heb vanalles bekeken en uitgezocht. Elke tutorial/omschrijving zegt dat de stap nu is om in device manager te formatteren, wat ik uiteraard ook wel weet, maar nergens kan ik hulp vinden wat te doen als de schijf niet gevonden wordt in device manager, maar dus wel in de bios.

Hebben jullie een idee?
Alvast bedankt :)

Laatst bewerkt:
waarschijnlijk moet je hem formateren bij schijfbeheer
Start>met rechts op deze computer klikken, dan op beheren>dan naar schijfbeheer
staat je schijf daar wel bij?

Nee, Device Manager = schijfbeheer.

Het feit dat de HDD daar niet gevonden wordt is het vervelende van de hele zaak.

als je de engelse windows versie heb zal het gene wat ik bedoel disk managment heten

device manager is inderdaad apparaat beheer. Mijn fout. Ik bedoel schijfbeheer.

als hij wel herkent word in de bios en niet in schijfbeheer, dan staat er misschien nog een instelling verkeerd in de bios
ik neem aan omdat je zei dat hij aangesloten zat via SATA dat het om een interne harde schijf gaat en niet om een externe.

je zou kunnen kijken of er misschien een sata poort dicht staat of zo iets dergelijks.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan