Schijfbeheer in Vista, ik krijg het maar niet voor elkaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Hallo,
Ik wilde met behulp van Vista schijfbeheer de volgende wijziging aanbrengen: Ik heb mijn op mijn hd een C en een D partitie gemaakt, en Vista Premium, Outlook etc. op C geinstalleerd. Alles werkt prima maar ik wilde graag C wat groter maken omdat het toch wat krap is. Ik dacht dat als ik D met 10Gb zou verkleinen dat deze 10Gb automatisch bij het C volume zou komen:o. Inplaats daarvan heb ik nu ook nog een F volume met 9,77Gb. Ik probeer nu in schijfbeheer dat F volume te verwijderen, maar dat lukt mij maar niet. Ook met behulp van Vista tips en tricks kom ik er maar niet uit. Hoe kan ik nu dat F volume weer terug krijgen naar D, en dan alsnog C uitbreiden met 10GB? Ik kom er maar niet uit.
mvrgr. kanyarat.

Met Vista schijfbeheer kun je allen van links naar rechts werken. Dus als je C: groter wil maken dan dien je vrije ruimte te maken rechts van C:. Data op D: veilig stellen en van D: eenvoudig volume maken en formatteren. Vervolgens C: uitbreiden en D: en F: samenvoegen en de data terugzetten.

Nu heb ik dus de C schijf zoals die was, de D schijf die ik met 10GB verkleint heb, en de F schijf die aangemaakt is met die 10Gb van D:confused:

Als ik je (hopelijk) goed begrijp moet ik het volgende doen:
De D schijf leeg maken (eenvoudig volume?) en formatteren. Dan C vergroten, en vervolgens D en F samenvoegen. Hoe gaat dan dat samenvoegen in zijn werk?

Nou ja, ik ga straks maar weer een poging wagen. Bedankt voor je antwoord:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan