Schijfbeheer ontbreekt => kan geen HDD initialiseren en formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wal_fish

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2004
Berichten
58
Hallo beste forumleden.

De harddisk van mijn Dell Dimension 2400 PC wil ik vervangen door een grotere. Heb de nieuwe HD als slave gekoppeld aan de aanwezige, en die in het setup menu als Auto aangeduid. De nieuwe HD wordt wel door Windows XP gezien: Via configuratiescherm/systeem/schijfstations is de naam te zien als WDC WD2500AAJB. Bij de eigenschappen is inderdaad de grootte van 250 GB te lezen, maar de schijf is niet ge�nitialiseerd.:(

Op naar de volgende stap van initialisatie, maar als ik de nieuwe HD wil initialiseren via configuratiescherm/systeembeheer kom ik in een lege map terecht. Ik had verwacht daar iconen voor computerbeheer/schijfbeheer aan te treffen, maar helaas, niet dus. Daar moet het initialiseren en formatteren eigenlijk plaatsvinden.

Kan iemand mij raad geven omtrent het aanvullen van de map systeembeheer? Zijn daar bepaalde XP files voor, die ik op de een of andere manier ben kwijtgeraakt? Als ik probeer Windows XP opnieuw te installeren, krijg ik de mededeling dat de versie op de aanwezige HD nieuwer is dan die op de CD-ROM, t.g.v. de diverse updates, met de nodige waarschuwingen om niet verder te gaan. Hoe kom ik aan de nodige files?

Help me a.u.b., want ik kan niet verder.
Alvast bedankt. Groeten, Wal_fish.
 
Hoi,
welke versie heb je van XP?
Probeer het volgende: windowstoets + r >typ>compmgmt.msc>enter.
Update: kijk ff hier #6, download het zipbestand en volg de instructies die daar staan.
 
Laatst bewerkt:
Schijfbeheer nu weer normaal te gebruiken

Hallo Mik.

Ik werk nog met Windows XP Home Edition 2002 met servicepack 3.

Je eerste suggestie gaf hetzelfde resultaat als door mij beschreven: Via configuratiescherm/systeem/schijfstations is de naam te zien als WDC WD2500AAJB. Bij de eigenschappen is inderdaad de grootte van 250 GB te lezen, maar de schijf is niet ge�nitialiseerd.

De tweede suggestie is evenwel een schot in de roos. D.m.v. de snelkoppelingen in Systeembeheer kon ik dubbelklikken op Computerbeheer en daarna op Schijfbeheer, precies datgene dat ik zocht, maar eerst niet kon benaderen. Het initialiseren en formatteren lukt nu prima.

Geweldig bedankt voor de waardevolle raad.
Vriendelijk groeten van Wal_fish uit de Lichtstad.
 
Mooi dat het gelukt is en succes verder! :thumb:
(klik even op "zet status opgelost" in de donkerblauwe werkbalk, direct boven de beginposting v.d. site).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan