Schijfbeheer probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter mverk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mverk

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2006
Een kennis van mij werkt met Vista Home Ned en heeft het volgende probleem:
Op disk C (partitie van 150Gb) staat Vista+toepassingen+Mijn documenten, volgens Verkenner/Explorer is gebruikt 48Gb, nog beschikbaar 100Gb. Dat is veel en veel te veel voor standaard Vista, OfficeXP en nog een paar toepassingen, normaal zou zijn ongeveer 10-12Gb.
Ook bij Schijfbeheer wordt aangegeven 48Gb gebruikt en 102Gb ongebruikt.
Als ik een backup maak met AcronisTrueImage is 21Gb nodig, ook veel te veel, zou normaal 7-9Gb moeten zijn
!
Volgens TreeSize is C slechts 15Gb groot, dat is volgens mij ook de normale hoeveelheid, als FreeSpace geeft die dan ook 106Gb aan.

Heb in Verkenner/Explorer alle mappen/bestanden doorgelopen maar kan niets geks vinden.
Ik heb ook al een complete systeemherstel (terug naar fabrieksinstellingen) gedaan maar dat geeft het zelfde resultaat!

Heb 3x exact hetzelfde systeem (hardware en software) geïnstalleerd, bij de 2 anderen kom ik niet verder dan 12Gb voor Vista+Office+MijnDocumenten, dus nog 138Mb vrij.

Welke expert kan me helpen??

Heeft iemand een goed antwoord op mijn vraag of een goede oplossing?

Schijbeheer probleem

Heeft niemand voor mij een goed antwoord op mijn vraag?

Je zal wel ergens verborgen bestanden hebben staan, zoals herstelpunten.
Die zijn niet zichtbaar maar nemen wel plek.

Verkenner en Acronis doen blijkbaar hun taak juist denk ik.
Als je Acronis gebruikt mount je back-up een keer dan kan je wel alle bestanden zien in de back-up. Maar doe eerst de laatste optie hier even

Schakel systeemherstel een keer uit, doe schijfopruiming en kijk dan nog een keer hoeveel je hebt.

Bedankt, dat ga ik volgende week bij die vriend van me doen!
Mocht het dan nog niet duidelijk zijn dan maak ik mijn vraag nogmaals actief.

Met een tooltje als Showman of Treesize kan je perfect zien welke mappen of programma's juist veel plaats innemen en passende maatregelen treffen.

Tooltje??
Waarom, zoekfunctie in Windows *.* bestanden >= 100MB bijvoorbeeld.

Als je dan indexing nog geactiveerd hebt staan is het nog sneller dan tooltje :)

De grafische weergave van de tooltjes vind ik net wat prettiger - ieder zijn meug he :rolleyes:

De grafische weergave van de tooltjes vind ik net wat prettiger - ieder zijn meug he :rolleyes:

Klopt, maar freeware is veelal spyware en probleemware!

Hoe meer van zulke prog's hoe meer problemen.
Soms heb je ze nodig .. maar als je zonder kan liever zonder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan