schijfbeheer wijzigen stationsletter lukt niet, parameter onjuist?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaadewilde

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 jan 2013
Berichten
4
Werk regelmatig met verwisselbare schijven en soms instaleer ik daar ook wel eens een programma op. Het is mij al en paar keer voorgekomen dat een schijf die oorspronkelijk f was een volgende keer g wordt. Denk dat dit misschien afhankelijk is van welke schijven er aanhangen. Maar dat klopt toch niet.
Mijn probleem, ik instaleer soms programmas daarop en dan wijst de snelkoppeling naar die bepaalde bv f schijf
Maar soms wordt dit f schijf bij een volgende wisseling een g schijf en dan kloppen uiteraard die snelkoppelingen niet meer.
Dan wordt er voorgsteld om deze schijf te wijzigen. Is makkelijk systeembeheer, computerbeheer en dan schijbeheer.
Eventjes op bewuste schijf klikken dan gaar er een vensterije open, je kiest dan in mijn geval terug f en dan bevestigen. Krijg je nog een verwittiging ivm bepaalde programmas die niet meer zouden werken. en dan wijzigt het niet maar krijg je een venstertje met: De parameter is onjuist.
Nog beetje toelichting, ik verwijder mijn schijven altijd op een veilige manier en het is niet zo dat het systeem dan opgestart is met die schijf maar wel dat ik de schijf er later aanhang en toch kiest dat ding dan niet de letter f.
Kan natuurlijk de snelkoppelingen wijzigen maar zoek een simpelere oplossing of de reden waarom die schijf soms zonder reden een andere letter kiest (bv er hangt niets aan en toch wordt dan niet de eeerste vrije gekozen (f) maar wel g.
 
de wondere wereld van Microsoft.... :)

Ik herken het probleem, en gelukkig is het gemakkelijk op te lossen. Je kan een externe schijf een statisch adres geven. Ga naar [start]>[control panel]>[system and security]>[administrative tools] klik daar op [computer management]>[disk management] je komt nu in een menuutje waar je de driveletters kan beheren.
Selecteer je verwisselbare schijfr, klik rechts en kies voor [change driveletter].
In het volgende menuutje kan je een schijfletter toewijzen (kies er bij voorkeur een tussen M en Z, het is meest waarschijnlijk dat die nog niet in gebruik zijn. Letters als E en F kunnen problemen geven met DVD drives enzo. Vink de optie [assign the following driveletter] aan en bevestig de waarschuwing.
Nu kan je alles weer sluiten.

In het vervolg heeft deze verwisselbare schijf de letter die je hebt gekozen.

Er zijn ook freeware programmaatjes als USBDLM om driveletters toe te kennen. Ik heb het niet geprobeerd, maar dit schijnt dan zelfs op meerdere computers te werken. De hierboven beschreven methode werkt alléén op het systeem waarop je het hebt ingesteld.
 
Neeeeeee, niks verwijderen.
Dat is de sleutel waar waarden heen geschreven worden door het windows systeem, als je dat verwijdert heb je echt een probleem.
Tenzij windows dat alles weer opnieuw neerschrijft.
bekijk deze eens:
207mb77.jpg


Ik adviseer je eerst maar een systeemherstelpunt te gaan maken voor je per ongeluk iets gaat vernielen.
Misschien heb je nog goede oude systeemherstelpunten die je terug kan zetten en lost dat je probleem op...
Zet je je systeem terug moet je daarna al je updates controleren.
 
Laatst bewerkt:
Hallo, ja het is terug f geworden, heb beetje alles geprobeerd wat hier gezegd is, en sommige dingens lukten anderen niet maar plots was mijn g terug f geworden. en natuurlijk had ik toen zo veel geprobeerd dat ik niet exact weet waarom het terug lukt.
eeen ding weet ik nog niet, mijn beveiliging van c is uitgeschakeld waar kan je dat terug inschakelen en dat usbmdl instaleren is toch voor wat meer gevorderden dan ikzelf
bedankt beiden
 
mijn beveiliging van c is uitgeschakeld typ je,
vertel daar eens iets meer over. Bedoel je daar systeem herstel mee?
Was die uitgeschakeld?
Weet je dat wel zeker?
Heb je wel gekeken welke partitie's er uitgeschakeld zijn of zag je een station uitgeschakeld en dacht je dat alles uitgeschakeld is?
Als je systeempartitie daar is uitgeschakeld heb je geen herstelpunten voor dit systeem.
Als je systeemherstel niet ingeschakeld had, die standaard wel ingeschakeld is, hoe is die dan uitgeschakeld?

Bekijk die afbeelding van systeemherstel nog eens goed en lees de tekst die er bij staat.
Als onder beveiligingsinstellingen je systeem partitie nu is uitgeschakeld wordt het tijd die in te schakelen, dus alleen de partitie (systeem) (je weet wel, dat waar een stationsletter aan is toegewezen heet Partitie) inschakelen en de rest uitgeschakeld.
Dan kan je systeemherstelpunten maken in de toekomst.
Dat wil niet zeggen dat je zonder antivirus kan of zonder firewall.

Als je een stationsletter wil wijzijgen zal je eerst moeten na gaan of die niet in gebruik is.
Stel je wil G: veranderen in F: maar F: is al in gebruik door een ander station, dan moet je eerst die andere F: veranderen in bijvoorbeeld H:. dan G: veranderen in F: en dan die H: die eerst f: was veranderen in G:.
Verwarrend? Dus, was de stationsletter die je wilde toewijzen niet in gebruik al? want dan zegt windows nee.
De stationsletter van je systeempartitie laat zich nooit veranderen in het gestarte systeem zelf.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Heb het ingeschakeld, herstelpunt gemaakt en backup gestart. Heb symantec dus op dat vlak ben ik voldoende beveiligd.
Bedankt voor alle hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan