Schijfbeveiliging hd permanent verwijderen, maar hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

desuperdave

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2012
Hallo,

Al maanden ben ik op zoek naar een �cht antwoord voor mijn probleem.
Mijn WesternDigital HD book van 500Gb, is nu elke keer aan 't zeuren over de schijfbeveiliging. En wat ik ook doe, lees en zoek op het internet, NIETS helpt om de beveiliging er voor goed af te halen. Ik ben echt geen leek op pc-gebied, maar als ik iets onnodig vind dat fabrikanten v��l beter hadden kunnen uitleggen hoe dus bijvoorbeeld de schijfbeveiliging eraf kan,.. dan is het die rot beveiliging wel. Kijk maar eens op Google hoeveel mensen op zoek zijn naar het juiste antwoord... pffff

Goed, ik wil zonder gezeur van mijn HD gewoon heel simpel mp3's kunnen kopieren van de een naar de andere schijf.
Ca. 3 weken geleden had ik op Google deze oplossing gevonden:
- regedit
- HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control
- nieuwe sleutel-> storageDevicePolicies
- etc,etc,etc..

Nu 3 weken later wil ik weer wat mp3's verplaatsen en JAHOOR,... weer de ellendige schijfbeveiliging op de hd! Hoe kan dat?
Wat ik ook doe, ik krijg het niet meer voor elkaar. Ook andere parameters geprobeerd.
Ook andere oplossingen in de map beveiliging, dat het op everyone moet staan heb ik geprobeerd, maar dat werkt niet zodra ik op toepassen klik, want dan zegt dat ding dat ie beveiligd is! Tja,.. en dat wil ik juist eraf hebben!

Heeft iemand een permanente oplossing?

Een permanente oplossing zal zijn de externe harde schijf gewoon als harde schijf te gebruiken en niet als media streamer. Ik heb destijds met schijfbeheer alle partities verwijderd en een grote NTFS partitie aangemaakt (standaard was het FAT32). Nooit meer problemen gehad.

Hallo Lutz,

Hoe bedoel je 'gewoon als hd te gebruiken'?
Ik weet niet of het als media streamer ingesteld is, maar de WD is aangesloten met usb en de schijf is NTFS.