Schijfbeveiliging hd permanent verwijderen, maar hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

desuperdave

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2012
Hallo,

Al maanden ben ik op zoek naar een �cht antwoord voor mijn probleem.
Mijn WesternDigital HD book van 500Gb, is nu elke keer aan 't zeuren over de schijfbeveiliging. En wat ik ook doe, lees en zoek op het internet, NIETS helpt om de beveiliging er voor goed af te halen. Ik ben echt geen leek op pc-gebied, maar als ik iets onnodig vind dat fabrikanten v��l beter hadden kunnen uitleggen hoe dus bijvoorbeeld de schijfbeveiliging eraf kan,.. dan is het die rot beveiliging wel. Kijk maar eens op Google hoeveel mensen op zoek zijn naar het juiste antwoord... pffff

Goed, ik wil zonder gezeur van mijn HD gewoon heel simpel mp3's kunnen kopieren van de een naar de andere schijf.
Ca. 3 weken geleden had ik op Google deze oplossing gevonden:
- regedit
- HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control
- nieuwe sleutel-> storageDevicePolicies
- etc,etc,etc..

Nu 3 weken later wil ik weer wat mp3's verplaatsen en JAHOOR,... weer de ellendige schijfbeveiliging op de hd! Hoe kan dat?
Wat ik ook doe, ik krijg het niet meer voor elkaar. Ook andere parameters geprobeerd.
Ook andere oplossingen in de map beveiliging, dat het op everyone moet staan heb ik geprobeerd, maar dat werkt niet zodra ik op toepassen klik, want dan zegt dat ding dat ie beveiligd is! Tja,.. en dat wil ik juist eraf hebben!

Heeft iemand een permanente oplossing?

Een permanente oplossing zal zijn de externe harde schijf gewoon als harde schijf te gebruiken en niet als media streamer. Ik heb destijds met schijfbeheer alle partities verwijderd en een grote NTFS partitie aangemaakt (standaard was het FAT32). Nooit meer problemen gehad.

Hallo Lutz,

Hoe bedoel je 'gewoon als hd te gebruiken'?
Ik weet niet of het als media streamer ingesteld is, maar de WD is aangesloten met usb en de schijf is NTFS.
Ik dacht er aan om nog maar een keer te formatteren, maar eigenlijk is dat niet te doen. Er staat 420Gb aan muziek op.

Sommige mybooks hebben een ingebouwde streamer. Ik zal toch de harde schijf formatteren. Je moet alleen je gegevens tijdelijk ergens parkeren.

Heb je eens naar de eigenschappen van de harde schijf gekeken (rechter muis klik) en misschien zelf een schijfcontrole (tweede tab, alle opties aanvinken) uitgevoerd?

Sorry beetje late antwoord,.. m'n pc startte al dagenlang niet op waardoor ik dacht dat de os hd defect was. Vanavond eindelijk de tijd gevonden om een nieuwe ssd te bestellen, maar bedacht me toch ineens om eerst ff in de bios te kijken. Wat blijkt tot me stomme verbazing,.. de boot volgorde stond helemaal door elkaar. Goed gezet en nu doet de pc het weer! Rara hoe kan dat???

Maargoed,.. de externe hd heeft geen streamer functie en met de schijf heb ik alles uitgevoerd om maar iets uit te sluiten. Helaas zonder resultaat. Op het internet las ik idd dat formatteren dan een goede optie zou kunnen zijn. Toch blijf ik 't vreemd vinden aangezien het niet eens zo lang geleden is dat ie naar NTFS is geformatteerd en sindsdien alleen maar mp3tjes bezit. Zal zoeken naar een oplossing om deze tijdelijk elders onder te brengen.

In ieder geval bedankt voor het meedenken :thumb:

Inmiddels weer een schone externe hd door een uitgebreide format. Bestanden keurig terug geplaatst op de 1e dag, maar nu de 2e dag wil ik weer wat nieuwe bestanden op de externe hd plaatsen en je raad 't al... wéér de schijfbeveiliging :mad:

Iemand een idee waar dit te maken mee kan hebben???

EDIT
De 1e dag werd de schijf niet gedeeld in het tabblad "delen". Nu zie ik dat het wél als gedeeld staat, terwijl ik niets heb ingesteld.
Uitschakelen maakt geen verschil. Waar zit de simpele instelling om mijn hd van de schijfbeveiliging af te houden?

Misschien kan je de harde schijf aan een ander computer testen, of zich dan hetzelfde probleem voordoet? Misschien zit het probleem in Windows en niet in je schijf zelf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan