Schijfcontrole begint altijd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bellamsn

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2009
Hallo,

Als ik mijn laptop aandoe begint de schijfcontrole automatisch. Ik moet dan binnen 10 seconden op een toets klikken om de controle te annuleren. Dit is heel vervelend als ik hem aanzet, en even iets ander ga doen. Want dan kom ik terug en dan is de laptop midden in de controle. Dit doet hij altijd, zelfs als ik hem uit laat controleren begint het de volgende keer als ik hem weer aanzet opnieuw. Wie kan me vertellen hoe dit weggaat?

vriendelijke groeten.

Windows XP?

Er is een kans dat schijfcontrole steeds opstart omdat er fouten op de schijf worden gevonden.
Die worden dan wel gemeld.
geen fouten, dan helpt mogelijk de oplossing uit deze link

mvg Leo

Laatst bewerkt:
"Als uw harde schijf niet beschadigd is, en daar gaan we even vanuit, leest Windows ergens de opdracht om uw partitie te controleren na het opstarten. U kunt even nagaan of er een geplande taak in de agenda staat, door via Start naar Programma's te gaan, via Bureau-accessoires en Systeemwerkset naar Geplande taken. Als u daar Chkdsk of Autochk aantreft, verwijder 'm dan. Klik er met de rechtermuisknop op en kies in het menuutje dat verschijnt voor Verwijderen." (tip courtesy of zd-net

Hopelijk heb je hier iets aan :))

Misschien een rare vraag maar hoe zet je je laptop altijd uit?
Je weet maar nooit...

"Als uw harde schijf niet beschadigd is, en daar gaan we even vanuit, leest Windows ergens de opdracht om uw partitie te controleren na het opstarten. U kunt even nagaan of er een geplande taak in de agenda staat, door via Start naar Programma's te gaan, via Bureau-accessoires en Systeemwerkset naar Geplande taken. Als u daar Chkdsk of Autochk aantreft, verwijder 'm dan. Klik er met de rechtermuisknop op en kies in het menuutje dat verschijnt voor Verwijderen." (tip courtesy of zd-net

Hopelijk heb je hier iets aan :))

Bedankt voor het reageren (: Ik heb gekeken of deze 2 namen er tussen stonden, maar nee dit was niet het geval.. Weet iemand wat ik dan moet doen?

Hoi !

Stel 1 x schijfcontrole handmatig in voor de C-schijf.

Opnieuw opstarten, en de schijfcontrole compleet laten plaats vinden.

Mogelijk is hiermee je probleem opgelost.

Zo niet: schijf zo snel mogelijk op fouten controleren met het gratis tooltje van de fabrikant van die schijf.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Stel 1 x schijfcontrole handmatig in voor de C-schijf.

Opnieuw opstarten, en de schijfcontrole compleet laten plaats vinden.

Mogelijk is hiermee je probleem opgelost.

Zo niet: schijf zo snel mogelijk op fouten controleren met het gratis tooltje van de fabrikant van die schijf.

Greetz,

Harry.

Hmm ja, ik heb hem al vaker compleet laten plaatsvinden, maar dan na een week of 2 komt het weer opnieuw.. Wat bedoelt U met het tooltje van de fabrikant?
Bedankt voor het antwoorden ;)

Hoi !

Laat even weten werk merk HDD je hebt, dan geef ik je 'n link naar het geschikte tooltje.

Greetz,

Harry.

Dat kan met pcwizard
Klik op stations en dan op Aantal harde schijven. Onderop lees je dan alles over je schijf.
Kijk gelijk ook even naar de smart status (in dit venster naar beneden scrollen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan