Schijfcontrole bij opstarten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ziza
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ziza

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2005
Hai,

weet iemand of het mogelijk is om standaard bij het opstarten van m'n computer automatisch schijfcontrole te laten uitvoeren. Is 't uberhaupt nog zo in XP dat hij dat na een crash uitvoert? Bij mij doet ie dat nl. niet standaard bij een crash, bij Win98 deed ie het meen ik wel. Is die functie verdwenen in XP?

Bedankt,

mvrGr.

Ga via Start naar Uitvoeren, typ 'regedit' en klik op OK. Zoek de volgende sleutel op: 'HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Session Manager'. Bij BootExecute, in het rechter venster, controleert u of bij Waardegegevens 'autocheck autochk *' (zonder de aanhalingstekens) staat.

Geplaatst door lokoloko
Ga via Start naar Uitvoeren, typ 'regedit' en klik op OK. Zoek de volgende sleutel op: 'HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Session Manager'. Bij BootExecute, in het rechter venster, controleert u of bij Waardegegevens 'autocheck autochk *' (zonder de aanhalingstekens) staat.

Staat er zonder aanhalingstekens, wat wil dat zeggen?:confused:

'autocheck autochk *'

De haakjes ''''autocheck autochk *''''

Dus zonder ziet het er zo uit: autocheck autochk *

Geplaatst door lokoloko
'autocheck autochk *'

De haakjes ''''autocheck autochk *''''

Dus zonder ziet het er zo uit: autocheck autochk *

Ik ben er nog niet echt uit en weet niet hoe ik dit stapsgewijs moet invoeren in regedit, ik heb hier een link met een webpagina waarin staat vermeld hoe schijfcontrole te activeren:http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/enablecheckdisk.reg
Maar hoe voer ik dit nu dus in?

Downloaden en erop klikken en dan antwoorden met ja

Geplaatst door lokoloko
Downloaden en erop klikken en dan antwoorden met ja

Ik snap het al,gewoon opslaan als... en dan importeren in regedit. Maar weet je ook hoe ik 'm opsla als reg file?

Laatst bewerkt:
Hier ik heb m je omgezet in een registerbestand, pak t uit en klik er dan op en antwoord met ok...

Bijlagen

Geplaatst door lokoloko
Hier ik heb m je omgezet in een registerbestand, pak t uit en klik er dan op en antwoord met ok...

Nou dat ging easy, heb 'm geimporteerd en verder erg bedankt voor je hulp:thumb: (hij zal 't wellicht doen).

MvrGr.

Download het bestandje met Internet Explorer. Je gebruikt waarschijnlijk Firefox? Dan lukt het niet.

Een andere mogelijkheid is om de tekst te selecteren. Open Kladblok, plak de tekst en sla het bestand op met een naam als: 'schijfcontrole'.reg Kies bij 'opslaan als type: alle bestanden. Sluit het bestand en dubbelklik op 'schijfcontrole.reg'.:)

Geplaatst door ikself
Download het bestandje met Internet Explorer. Je gebruikt waarschijnlijk Firefox? Dan lukt het niet.

Een andere mogelijkheid is om de tekst te selecteren. Open Kladblok, plak de tekst en sla het bestand op met een naam als: 'schijfcontrole'.reg Kies bij 'opslaan als type: alle bestanden. Sluit het bestand en dubbelklik op 'schijfcontrole.reg'.:)

Idd gebruik ik FF maar het is al gebeurd, by the way bedankt:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan