schijfcontrole bij opstarten

• Onderwerp starter Onderwerp starter goom
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

goom

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2002
bij het opstarten van windows doet die elke keer de schijfcontrole
ongeacht hoe je afgesloten hebt of niet
ook worden er geen fouten of iets dergelijks gevonden

hoe kan ik zorgen dat bij het opstarten niet meer automatisch de schijfcontrole uitgevoerd wordt?

ik draai met win xp home nl met sp2
en heb windows onlangs op deze nieuwe pc geinstalleerd

Dit kun je uizetten in de registry van Windows

start --> uitvoeren --> type in: regedit.

Zoek naar
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager

aan de rechterkant staat bootexecute autocheck autochk.

dat kan je wijzigen naar bijvoorbeeld het onderstaande.

autocheck autochk /k: D /k:E /k:F * (je moet alleen de spatie verwijderen tussen k: en de D. Ik kijg anders een smile te zien hier als ik het aan elkaar zet)

dit schakelt scandisk uit voor d/e en de f partitie.

Het wordt niet geadviseerd maar is wel te doen.

Opzich bestaat die schijfcontrole niet voor niets en is het een goed hulpmiddel, misschien dan ook handig om uit te zoeken waarom die steeds blijft hangen.

XP maakt als het goed elke keer een errorlog aan bij fouten, deze kan je bekijken bij je Systeembeheer of via Start--> Uitvoeren--> Type in: eventvwr en zoek naar gele en rode meldingen. Misschien kan je hier de oorzaak terugvinden.

Laatst bewerkt:
heb eventvwr gedaan
krijg de volgende melding

De structuur van het bestandssysteem op de schijf is beschadigd en onbruikbaar. Voer het hulpprogramma Chkdsk uit op volume L:.

als ik chechdisk doe is het daarna ok zegt die
maar heb het vermoeden dat ik zelf nog wat moet doen, maar wat?

krijg ook bij het opstarten de volgende fout zag ik

Edid checksum error

dit is van mij videokaart (bron : ati2mtag)

wat kanm ik daar aan doen ?

zag ook bij toepassingen de volgende waarschuwing

Windows heeft het register van gebruiker *******/+++++ opgeslagen hoewel een toepassing of service tijdens de afmelding van het register gebruikmaakte. Het geheugen voor het register is niet volledig beschikbaar. Het register wordt uit het register verwijderd wanneer het niet langer in gebruik is.

Dit wordt mogelijk veroorzaakt door services die als een gebruikersaccount actief zijn. Probeer om de services zodanig te configureren dat deze als LocalService- of NetworkService-account worden gestart.

wat moet ik eigenlij hiermee?

zag ook bij toepassingen de volgende waarschuwing

Windows heeft het register van gebruiker *******/+++++ opgeslagen hoewel een toepassing of service tijdens de afmelding van het register gebruikmaakte. Het geheugen voor het register is niet volledig beschikbaar. Het register wordt uit het register verwijderd wanneer het niet langer in gebruik is.

Dit wordt mogelijk veroorzaakt door services die als een gebruikersaccount actief zijn. Probeer om de services zodanig te configureren dat deze als LocalService- of NetworkService-account worden gestart.

wat moet ik eigenlij hiermee?

Dit is een bekende fout van XP en kun je negeren.

heb eventvwr gedaan
krijg de volgende melding

De structuur van het bestandssysteem op de schijf is beschadigd en onbruikbaar. Voer het hulpprogramma Chkdsk uit op volume L:.

als ik chechdisk doe is het daarna ok zegt die
maar heb het vermoeden dat ik zelf nog wat moet doen, maar wat?

Kun je aangeven wat Drive L is. Is dit een Harddisk, USB Stick, Cardreader ?

de l schijf is mijn oude IDE harde schijf van 300GB

de l schijf is mijn oude IDE harde schijf van 300GB

Weet niet of je er veel data op hebt staan anders eens de data kopieren naar een andere schijf en eens een format (geen quickformat) doen van deze schijf. Mogelijk dat het probleem dan verdwijnt.

Zou hem dan als hij dit nog niet is direct ook als NTFS formateren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan