Schijfcontrole blijft komen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hendrik200

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2001
Helpers,
Ik wil een vorig herstelpunt terugzetten. Dat lukt niet omdat systeemherstel de melding geeft: U dient de schijf te herstellen die de Windows-systeembestanden bevat.
Ik plan dan een schijfcontrole, maar iedere keer als ik windows opstart komt de controle weer. De schijfcontrole vindt geen fouten, maar blijft tijdens het opstarten uitgevoerd worden

Wat moet ik doen

Ik heb windows vista home premium service pack 1

Alsvast bedankt voor jullie hulp
Hendrik

Laatst bewerkt:
Waarom Herstel je de schijf dan niet zoals Windows aangeeft / vraagt ?

Beste gast0225, de schijfcontrole vindt geen fout, dus ik kan ook niets herstellen. Misschien begrijp ik je antwoordt niet goed. Hendrik

Nee, je hebt gelijk ik zat fout ik had iets in je eerdere bericht over het hoofd gezien. Ik speur nog even verder voor je.

De hier aangedragen oplossing werkte voor de probleemhouder. Lees svp het gehele topic even door.

gast0225, Ik heb nu twee keer de schijfcontrole (met beide vinkjes) inclusief fouten zoeken en repareren uitgevoerd. Dit duurt ongeveer 4 uur. Zou mijn schijf echt stuk zijn? Hendrik

Ook dat zou mogelijk zijn. Als je bij de fabrikant van de hdd op de website rondsnuffelt, dan is daar veelal een tootlje te vinden om de kwailteit van de hdd te testen.

gast0225, mijn harde schijf is: ata device st3320820as en ik zal opzoek naar een tooltje. Hendrik

Ik heb nog geen freeware tool gevonden die de harddisk kan inspecteren op fouten. Weet iemand nog een tooltje

Harry, bedankt, ik zal het proberen. Eerst maar even alle bestanden veiligstellen op een externe hd. Hendrik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan