Schijfcontrole externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tante Linda

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 sep 2010
Hallo!

Hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik heb op dit moment een externe harde schijf in de schijfcontrole hangen (via schijfcontrole uit het rechtermuisklikmenu), maar hij staat al een hele tijd op fase 2 en hij doet dus helemaal niks meer...
Kan ik de schijf uitzetten zonder grote problemen te veroorzaken?

Alvast bedankt,
Linda

Als je de schijfcontrole onderbreekt zal de pc bij herstart automatisch opnieuw beginnen met de controle.

ok bedankt, dan durf ik hem nu te ontkoppelen....

Het is mijn back-upschijf, maar om de een of andere reden herkent mijn nieuwe windows 7 laptop de externe harde schijf niet. Hij wil hem formatteren, maar dat is nu nog geen goed plan... ik moet eerst een back-up maken van mijn 500 gig backupschijf maar mijn oude pc heeft maar een schijfje van 75 gig... dus dat schiet ook niet op.

Heb je daar misschien nog suggesties voor?

Edit: Heb inmiddels testwindrive gevonden, dat loopt nu.... gelukkig....

Laatst bewerkt:
Ja dat is vervelend ik ken het probleem als ik met andere pc's werk willen ze ook altijd mijn usb-sticks controleren enz. nee je moet je schijf zeker niet laten formatteren dan ben je dadelijk al je data kwijt. Als Engels geen probleem voor je is heb ik hier een interessante tip voor je.Nog iets,geef je externe schijf een vaste schijfletter zo hoog mogelijk in 't alfabet b.v. Z of X dat kun je doen onder schijfbeheer. (start>uitvoeren>compmgmt.msc>enter>schijfbeheer) vooropgesteld dat je de schijf daar kunt zien.

Dat checken van die schijf... dat laat ik maar ff voor wat het is..... Aangezien ik via dat ene programmaatje wel aan de schijf kan, ben ik maar even aan het kopieren...
Waarom ziet windows 7 deze schijf niet gewoon? Is dat iets wat ik wel nog kan fixen? Of heb ik dan gewoon nog niet goed genoeg naar dat programma gekeken? Het heet trouwens testdisk.

Gr.
Linda
Uit de Wereldstad (geen dialect helaas ;-))

Dat windows de schijf niet ziet kan verschillende oorzaken hebben waaronder zelfs een beveiligingsoptie. Wat je eens zou kunnen proberen, voordat je de schijf aansluit, de UAC-schuifregelaar helemaal terug te zetten naar beneden.
Configuratiescherm>Gebruikersaccounts>Instellingen voor Gebruikersaccountbeheer wijzigen.

Dat was de tip die ik nodig had! Super, alles werkt weer.....

Pak van mijn hart!

Nogmaals bedankt!

Graag gedaan hoor,was van mijn kant ook maar een gok omdat ik weet dat in Win7 de autorunfunctie standaard is uitgeschakeld. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan